۰ نفر

سوال از "حاجی‌ میرزایی" درباره استخدام معلمان ‌حق‌التدریس

۲۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۵۸
کد خبر: 387172
سوال از "حاجی‌ میرزایی" درباره استخدام معلمان ‌حق‌التدریس

نماینده مردم مهاباد در مجلس از طرح سوال خود از وزیر آموزش و پرورش درباره استخدام معلمان حق‌التدریس، نهضت و پیش‌دبستانی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی از طرح سوال خود از محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش خبر داد و گفت: سوال مذکور از سوی هیئت‌رئیسه برای بررسی به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع شده است.

وی افزود: طرح مذکور در دستورکار هفته گذشته کمیسیون قرار داشت که به دلیل عدم حضور وزیر رسیدگی به آن به جلسه بعدی کمیسیون موکول شد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس با بیان اینکه سوال مذکور در 2 محور تدوین شده، ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش مصوبه مجلس برای استخدام معلمان حق التدریس، معلمان نهضت و معلمان پیش دبستانی را رعایت نکرده‌ است.

محمودزاده با بیان اینکه آموزش و پرورش در رابطه با استخدام معلمان برداشت سلیقه‌ای از قانون داشته، اضافه کرد: مراکز استان‌ها آیین‌نامه‌هایی را درباره استخدام معلمان حق‌التدریس، نهضت و پیش دبستانی تدوین کرده و آن را به شهرستان‌ها ابلاغ کرده؛ که همین باعث ضایع شدن حق این معلمان شده است؛ بنابراین بنده در زمینه عدم رعایت قانون مصوبه مجلس در رابطه با استخدام معلمان و برداشت سلیقه‌ای مدیران آموزش و پرورش از وزیر سوال کرده‌ام.

وی در تشریح محور دوم سوال خود از آقای حاجی میرزایی، افزود: سوال  بعدی بنده درباره لابی‌گری و همشهری بازی در ایجاد شعبه دانشگاه فرهنگیان  است.