۰ نفر

معاون مدیرعامل ایران خودرو: تولید تندر۹۰ بر اساس اعلام نیاز بخش فروش است/کمبود قطعات یدکی نداریم

۹ تیر ۱۳۹۱، ۱۶:۴۰
کد خبر: 3732

معاون مدیرعامل ایران خودرو حجم تولید تندر 90 را بر مبنای اعلام نیاز بخش فروش ایران خودرو اعلام کرد و افزود: از دو سال پیش تاکنون مشکلی در تأمین قطعات یدکی تندر90 وجود ندارد.

اقتصادآنلاین/گروه خودرو:

 

معاون مدیرعامل ایران خودرو حجم تولید تندر90 را بر مبنای اعلام نیاز بخش فروش ایران خودرو اعلام کرد و افزود: از دو سال پیش تاکنون مشکلی در تأمین قطعات یدکی تندر90 وجود ندارد.

محمدرضا معتمد با بیان اینکه وانت تندر 90 و فیس‌لیفت تندر 90 توسط ایران خودرو تولید خواهد شد، اظهار داشت: می‌توانیم ظرفیت 25 دستگاه در ساعت را که در خط تندر 90 وجود دارد به تولید هر کدام از محصولات جدید اختصاص دهیم که البته این کار با توجه به نیاز بازار انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: از دو هفته پیش، یک مرحله افزایش تولید در مورد تندر 90 اتفاق افتاد و به تولید 250 دستگاه در روز رسیدیم که امیدواریم طی 3 ماه آینده به 300 دستگاه برسیم.

به گزارش فارس، معتمد در پاسخ به این سؤال که دلیل پایین بودن تولید تندر 90 در ایران خودرو چیست؟ گفت: سال گذشته حداکثر تولید ما حدود 170 دستگاه در هر روز بود اما ظرفیت خط تولید، روزانه 550 دستگاه است.

وی تصریح کرد: اخیراً از تولید 180 دستگاه به 250 دستگاه تندر 90 در هر روز رسیده‌ایم که البته این مسئله با مشکلاتی در تأمین قطعات همراه بوده است.

* تولید تندر طبق اعلام واحد فروش انجام می‌شود

وی ادامه داد: میزان تولید ما به درخواست بازار بستگی دارد و اگر تقاضای بیشتری از بازار داشته باشیم، تولید تندر را افزایش خواهیم داد.

معاون مدیرعامل ایران خودرو در واکنش به این موضوع که نیاز بازار به تندر 90 زیاد است و مشتریان همواره منتظر فروش‌ این خودرو هستند، اظهار داشت: مشکلات خط تولید را با یک فوت نمی‌توان حل کرد و رفع آن زمان‌بر است.

وی توضیح داد: استخدام کارگران و آموزش آنها زمان بر است، به عنوان مثال برای افزایش تولید اخیر دو ماه جهت آموزش کارگران صرف شد.

معتمد در پاسخ به این سؤال که اخیراً شیفت‌های تولید ایران خودرو کاهش یافته و برخی کارگران معترض هستند، چرا با وجود مازاد نیرو، به فکر آموزش و استخدام کارگران جدید هستید؟ گفت: ما شیفت‌های کاری را اضافه کرده‌ایم چه کسی شاکی است؟

وی تصریح کرد: طبق ارزیابی‌ها اگر ما به تولید روزانه 350 دستگاه تندر 90 برسیم کافی است و در واقع تولید بر اساس نیازی که از سوی واحد فروش اعلام می‌شود صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر واحد فروش نیاز بیشتری را اعلام کند، تولید را افزایش می‌دهیم.

معاون مدیرعامل ایران خودرو در مورد داخل‌سازی تندر 90 نیز گفت: در حال حاضر حدود 60 درصد قطعات این خودرو تولید داخل است.

* کمبود قطعات یدکی نداریم

وی در واکنش به کمبود قطعات یدکی تندر 90 نیز گفت: مشکلات قطعات یدکی نداریم و من حدود 2 سال است که کمبودی در این زمینه ندیده‌ام.

معاون مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: طبق شاخص‌‌های ما حدود 2 سال است که مشکلی در تأمین قطعات یدکی تندر 90 وجود ندارد.

این در حالی است که پیمان کارگر،‌ مدیرعامل رنو پارس دو روز پیش با اشاره به مشکل تأمین قطعات یدکی تندر 90 گفته بود: هنوز قطعات یدکی این خودرو به اندازه کافی در همه جا وجود ندارد اما تلاش می‌کنیم این مشکل بر طرف شود.