۰ نفر

کارمندانی که دوست دارند با ربات جایگزین شوند!

۱۷ مرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۲۱
کد خبر: 372283
کارمندانی که دوست دارند با ربات جایگزین شوند!

تحقیقات و نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که بیشتر افراد شاغل ترجیح می‌دهند در صورت تغییرات شغلی ناشی از پیشرفت تکنولوژی، بجای یک انسان دیگر، یک روبات جایگزین آنها شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به‌تازگی نتایج تحقیقات و نظرسنجی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان و متخصصان دانشگاه فنی مونیخ در آلمان نشان می‌دهد که افراد شاغل از جایگزین شدن توسط روبات‌ها و دستگاههای مبتنی بر هوش مصنوعی استقبال بسیار بیشتری نسبت به جایگزین شدن با افراد شاغل دیگر از خود نشان خواهند داد.  

با توجه به گسترش روزافزون فناوری‌های نوینی همچون هوش مصنوعی (artificial intelligence)  و یادگیری ماشینی (machine learning) در صنایع و حوزه‌های مختلف تکنولوژی و غیره، بسیاری از شرکت‌های فعال در عرصه‌های گوناگون معتقدند که این فناوری‌ها به صورت کامل فعالیت‌هایشان را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد، به گونه‌ای که دیگر نیازی به وجود چنین استارتاپ و شرکت‌هایی در جهان نخواهد بود و کارکنان آنها نیز با روبات و رایانه‌های مجهز به هوش مصنوعی جایگزین خواهند شد.

پیشتر تحقیقات و بررسی‌های انجام شده نشان می‌داد که بالغ بر ۴۱ درصد از شرکت‌های فعال در بریتانیا از توسعه زودهنگام و سریع فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی واهمه دارند چراکه بر این باورند که این فناوری‌ها تا پنج سال آینده جای منابع انسانی، کارشناسان، متخصصان و تمامی تجهیزات موردنیاز آنها را خواهد گرفت و به عبارتی دیگر هوش مصنوعی در آینده‌ای نزدیک موجب از بین رفتن تجارت و کسب و کار آنها خواهد شد.   اما حالا تازه‌ترین نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که افراد شاغل جایگزین شدن با روبات را به انسان‌های دیگر ترجیح می‌دهند چراکه بر این باورند در این صورت، کار آنها به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد و از لحاظ روحی و روانی نیز به خاطر به وجود آمدن حس رقابت، کمتر اذیت خواهند شد.  

به گفته بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، آن دسته از شرکت‌هایی که تاکنون به بهره‌گیری از فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی در کسب و کار خود فکر نکرده‌اند، در خطر نابودی بیشتری قرار دارند چراکه آینده شرکت‌های تجاری و کسب و کارهای موفق به فناوری‌های جدید تعلق خواهد داشت و صاحبان مشاغل و شرکت‌های کوچک با استراتژی‌های قدیمی حرفی برای گفتن نخواهند داشت.