۰ نفر

چگونه با نوزاد خود پرواز راحتی داشته باشیم؟

۱۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۳۹
کد خبر: 370610
چگونه با نوزاد خود پرواز راحتی داشته باشیم؟

همانطور که می دانید برخی از مسافران هواپیما به دلیل داشتن شرایط ویژه در گروه مسافران خاص قرار می گیرند.

 از جمله این گروه ها می توان به کودکان و نوزادان اشاره کرد. به همین دلیل باید نکات و راهکارهایی را به کار بست تا کودک یا نوزاد ما سفر راحت و ایمنی را تجربه کند. با قاصدک 24 همراه شوید تا نکاتی برای خرید بلیط هواپیما در سفر با نوزاد را بخوانیم.

توصیه می شود که در هنگام خرید بلیط هواپیما، به ساعت آن توجه کنید

این یعنی در ساعات اولیه روز پرواز کنید. هدف از این کار هم هماهنگی هر چه بیشتر ساعت پرواز با برنامه زندگی نوزاد شما است. با این کار هم از تأخیرها در هنگام نشستن و برخاستن اجتناب کرده اید و هم از پروازهای کمتر شلوغ بهره مند شده اید. به علاوه این ساعت ها، ساعت های خواب هم هستند که به طور معمول در آن بچه ها تمایل به خواب دارند. به عبارت دیگر بیشتر والدین ساعت های خواب را بهترین و ایده آل ترین زمان برای سفر هم برای خود و هم سایر مسافران می دانند. اگر خرید بلیط هواپیما در این ساعت از روز برای شما دشوار است، حداقل کاری که می توانید انجام دهید این است که آن را به ساعت شام موکول نکنید. چرا که در این هنگام بیشتر بچه ها خسته و بهانه گیر بوده و مدام گریه می کنند.

برای هر گونه تغییر دما آماده باشید

برای سفر هوایی با نوزاد باید آمادگی خیلی چیزها را داشته باشید و یکی از آنها آمادگی برای تغییر ناگهانی دما است. توصیه ما به شما این است که لباس راحتی به نوزاد خود بپوشانید؛ لباسی که ترجیحا زیپ، دگمه یا هر چیزی که عوض کردن پوشک او را دشوار کند، نداشته باشد. در مورد کفش هم همینطور است. از پوشاندن کفش های بند دار و تنگ به کودک خودداری کنید.

کودک خود را در صندلی کنار راهرو ننشانید

نشاندن کودک در صندلی کنار راهروی هواپیما می تواند بسیار خطرناک باشد. چرا که در هنگام عبور چرخ های غذا و نوشیدنی دست های آنها ممکن است با غذا یا نوشیدنی داغ تماس پیدا کند.

ساک نوزاد خود را هوشمندانه بسته بندی کنید

هر چیزی که در ساک نوزاد خود همراه آورده یا فراموش کرده اید، می تواند تعیین کننده پایان سفر شما باشد. بنابراین لیستی از وسایل ضروری شامل پوشک، دستمال، پد تعویض پوشک، کرم و پودر ضد سوختگی، یک پتوی نازک، شیشه اضافی، نرم کننده، لباس اضافی، یک تا دو اسباب بازی (ترجیحا جدید که او را تا حد امکان سرگرم نگاه دارد) و البته غذاهای سبک و آب آشامیدنی برای خودتان تهیه کنید. ساک را با دقت ببندید و هر چیزی را سر جای خود بگذارید تا در موقع لزوم دسترسی به آن راحت باشد.

قبل از سوار شدن به هواپیما پوشک نوزاد خود را تعویض کنید

فراموش نکنید که قبل از سوار شدن به هواپیما پوشک نوزاد تان را تعویض کنید. تعویض پوشک یکی از پر دردسر ترین کارها در طول پرواز برای مادر است. بنابراین در حق خودتان لطفی بکنید و اصل پیشگیری بهتر از درمان است را به کار ببندید.

بلیط هواپیما نوزاد یا کودک خود را در قاصدک 24 رزرو کنید

  • نخست وارد سایت شده و در قسمت پرواز داخلی یا خارجی مبدأ و مقصد را وارد کنید.
  • همانطور که گفتیم بهترین زمان برای پرواز به همراه نوزاد، صبح است. بنابراین از فیلتر سمت راست، ساعت پرواز را صبح انتخاب کنید.
  • با انتخاب گزینه خرید آنلاین بلیط مورد نظر شما، قیمت بلیط کودک و نوزاد به تفکیک برای شما نمایش داده می شود. دقت داشته باشید که از سن 2 تا 12 سال کودک و زیر 2 سال نوزاد به حساب می آید.
  • در بخش ورود اطلاعات، اطلاعات خود و نوزاد تان را وارد کرده اطلاعات را ثبت کنید.
  • بخش قوانین و مقررات را مطالعه کرده و سپس وارد مرحله پرداخت آنلاین شوید. با پرداخت از کارتهای عضو شتاب، بلیط به ایمیل شما ارسال خواهد شد
  • این نکته را هم باید بدانید که قیمت بلیط کودک یا نوزاد شما در ایرلاین های مختلف متفاوت است، اما به طور معمول یک دوم قیمت بلیط بزرگسال در همان ایرلاین است.
  • فراموش نکنید که در بلیط های سیستمی مسافران زیر دو سال نوزاد، مسافران 2 تا 12 سال کودک و 12 سال به بالا بزرگسال محسوب می شوند اما در بلیط های چارتری فقط دو نوع بلیط، یعنی بزرگسال و نوزاد داریم و افراد بالای دو سال بزرگسال محسوب می شوند. ضمنا برای مسافران نوزاد در هواپیما صندلی اختصاص داده نمی شود.
  • باید خاطر نشان کرد که نوزادان زیر یک هفته از زمان تولد مجوز پرواز را ندارند. والدین همچنین می توانند گهواره کوچک دستی و غذای کودک خود را به عنوان بار دستی رایگان با خود وارد هواپیما کنند. نکته آخر اینکه در هنگام دریافت کارت پرواز از متصدی بلیط درخواست کنید تا صندلی کنار راهرو را به شما ندهد.