۰ نفر

راهنمای سفر به مونترال

۶ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۵۵
کد خبر: 369517
راهنمای سفر به مونترال

مونترال شهر بخصوصی محسوب می شود زیرا که توانسته با تلفیق رفتار و منش آمریکای شمالی و میراث اروپایی اش، یک شهر پویا، متنوع و جذاب باشد.

در دهه ۱۷۰۰ میلادی فرانسه این شهر را به بریتانیا واگذار کرد، اما همچنان مونترال تاثیر فرانسوی خود راحفظ کرده است . از تابلوهای کنار جاده گرفته تا روزنامه‌های فرانسوی زبان. مونترال یک شهر هیجان انگیز و پر از برنامه‌های فرهنگی جذاب است که سنت‌های دیرینه یک شهر کوچک نیز در آن دیده می‌شود. اگر مدت زمان زیادی را در این شهر سپری کنید متوجه می‌شوید که چرا این شهر جزو مطلوب ترین شهرها برای زندگی در دنیا است.

در مونترال از کجا دیدن کنیم؟

سازه‌ی شگفت‌انگیز زیست‌کره یا بیوسفر(Biosphere) مونترال

این زیست کره یکی از زیباترین سازه های شهر از نظر طراحی و معماری است. اما گذشته از زیبایی، این بنا که تبدیل به یک موزه شده، توانسته شناخت بهتری از محیط زیست به بازدیدکنندگان ارائه دهد. این موزه توانسته با کنارهم قرار دادن نمایشگاه‌های تعاملی فراوان، سطح دانایی بازدیدکنندگان را در زمینه محیط‌زیست افزایش دهد.

باغ گیاه‌شناسی مونترال

این باغ یکی از چشم نوازترین مناطق مونترال و مجموعه‌ای از ۷۵ هکتار گلخانه و باغچه‌های زیبا و بسیار سبز است. ۲۲ هزار نوع گیاه در این باغ وجود دارد و کل مجموعه به عنوان یکی از بهترین باغ‌های گیاه‌شناسی در جهان شناخته شده است.

انبار مهمات مونترال

انبار مهمات مونترال درواقع یک نمایشگاه هنری معروف در شهر مونترال است. این محل، در گذشته یک کارخانه کشتی‌سازی بوده اما حالا محلی برای نمایش مجموعه‌ای از بهترین آثار هنری معاصر می باشد.

مونترال

کلیسا سنت ژوزف

این بنای تاریخی برروی دامنه کوه ماونت رویال ((Mount Royal قرار گرفته و مسافرین و گردشگران بسیاری را هرروزه به خود جذب می کند. افراد مذهبی برای دعا و نیایش و افراد غیرمذهبی برای لذت بردن از بنای تاریخی راهی این کلیسا می‌شوند. در داخل این کلیسا، صدها شمع روشن، فضایی بسیار رویایی و روحانی ایجاد می کنند.

موزه هنرهای زیبا مونترال

این موزه بزرگ ترین موزه مونترال محسوب می شود و پنج نگارخانه را در خود جای داده است. گنجینه این موزه شامل آثار تاریخی و مدرن می باشد.

موزه باستان‌شناسی و تاریخ مونترال یا پونته کالیه (Pointe-à-Callière)

در این موزه، به تاریخ دور قاره آمریکا سفر خواهید کرد. دوران پیش از سفر کریستوف کلمب که هنوز بومیان آنجا زندگی می‌کرده-اند. ساختمان این موزه در جایی از شهر قرار گرفته که اولین مهاجران اروپایی در آن ساکن بوده اند.

شهربازی لارُند (La Ronde)

 لارُند بزرگ ترین شهربازی استان کبک و دومین شهربازی بزرگ کانادا است. اگر به دنبال هیجان هستید و می خواهید زمان خوشی را همراه با خانواده در مونترال سپری کنید، باید حتما سری به شهربازی لارُند بزنید. این شهربازی ابتدا در سال ۱۹۶۷ به عنوان بخشی از یک جشنواره‌ جهانی در مونترال ساخته شد.

پارک ماونت رویال (Mount Royal Park)

مساحت پارک ماونت رویال ۲۰۰ هکتار و در بالاترین نقطه شهر قرار گرفته است. برای لذت بردن از طبیعت، قدم زدن و یا دوچرخه سواری می‌توانید به این پارک سر بزنید و از منظره فوق‌العاده شهر لذت ببرید.

کلیسای جامع نوتردام (Notre-Dame Basilica)

این کلیسا به سبک معماری گوتیک طراحی و ساخته شده و یکی از بهترین معماری‌های گوتیک کل قاره آمریکا محسوب می شود. می‌توانید شخصی و یا همراه با تور به این کلیسا سر بزنید و از معماری و فضای داخلی این کلیسا لذت ببرید.

مونترال قدیم (Old Montreal)

مونترال قدیم یک محله بسیار قدیمی در شهر مونترال است با بناهایی متعلق به قرن ۱۷، ۱۸ و ۱۹ که به زیبایی درکنار هم قرار گرفته اند. در این محله، با میراث خاص این شهر آشنا شوید.

تقویم رویدادها

مونترال

جشنواره بین‌المللی آتش‌بازی در ماه ژوئیه و اوت 2019

جشنواره آتش‌بازی مونترال یکی از جشنواره‌های معروف جهان است. این جشنواره از سال ۱۹۸۵ هرساله در فصل تابستان برگزار می شود و خاطرات شیرینی را برای شرکت کنندگان به جا می گذارد.

تنیس مسترز کانادا از 2 تا 11 اوت 2019 در استادیوم یونی‌پریکس Uniprix Stadium))

این سری مسابقات که با نام راجرز کاپ (Rogers Cup) نیز شناخته شده است در استادیوم یونی‌پریکس مونترال برگزار می شود. محل برگزاری این مسابقات به صورت گردشی گاهی تورنتو و گاهی مونترال است.

جشنواره مد و طراحی مونترال در ماه اوت 2019

این جشنواره یک رویداد بسیارمهم و پر زرق و برق است که طراحان مد ملی و بین‌المللی را یک جا کنار یکدیگر جمع می کند.

فستیوال موسیقی و هنر دیجیتال موتِک (MUTEK)  در ماه اوت 2019

این فستیوال، یک گردهمایی برای هنرهای دیجیتال و موزیک الکترونیک است. بیش از ۱۰۰ هنرمند از ۱۵ کشور دنیا برای ۵ روز دور هم جمع می شوند و برای شرکت‌کنندگان برنامه های متفاوتی برگزار می کنند. ورکشاپ آموزشی هم در این فستیوال برگزار خواهد شد.

فستیوال جهانی فیلم مونترال در ماه اوت و سپتامبر 2019

این فستیوال شرکت‌کنندگانی از سرتاسر جهان دارد. میزبانی چنین رویدادی باعث شده که تنوع قومی و فرهنگی در مونترال تعریف شود.

خرید در مونترال

اگر می خواهید در شهر مونترال خرید کنید، پیشنهاد ما به شما خیابان سنت کاترین (Sainte-Catherine)، یکی از بزرگ‌ترین خیابان‌های خرید آمریکای شمالی است. خیابان سنت دنیس (Saint-Denis)، خیابان مونت رویال (Mont-Royal) ، سنت پاول Saint-Paul)) و بلوار سنت لارن (boulevard Saint-Laurent) هم از خیابان‌های پراهمیت مونترال برای خرید محسوب می شوند. تاثیر فرهنگ فرانسوی بر مونترال در زمینه مد و لباس به خوبی مشاهده می‌شود به همین خاطر مونترال می تواند شهر مناسبی برای خرید باشد.

چگونه به مونترال سفر کنیم؟

شما می‌توانید به صورت روزانه با هواپیمایی لوفت هانزا از تهران به مونترال سفر کنید. برای سفر طولانی مدتتان به آمریکای شمالی، لوفت هانزا با کیفیت ترین خدمات داخل پرواز، راحتی و امنیت در طول سفر را برای شما فراهم می کند.

برای راحتی بیشتر، کلاس پریمیوم اکونومی لوفت هانزا را به شما پیشنهاد می کنیم تا بتوانید از صندلی های عریض تر، راحت تر همراه با فضای جلوی پای بیشتر نسبت به کلاس اکونومی بهره مند شوید و از سفرتان لذت بیشتری ببرید. راه بهتری برای پرواز نیست!