۰ نفر

شناخت مصالح ساختمانی و استفاده صحیح از آن در ساخت و ساز

۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۴۵
کد خبر: 357105
 شناخت مصالح ساختمانی و استفاده صحیح از آن در ساخت و ساز

مصالح ساختمانی و تاریخچه آن

از زمانی که بشر نیاز به مسکن را احساس کرد، طبیعتا از مصالحی برای ساخت آن استفاده می کرده است. نخستین مصالح ساختمانی که قدمت استفاده از آنها به هزاران سال قبل باز می گردد سنگ و چوب است.  پس از آن بشر با ترکیب خاک و آب و قالب زدن و پختن گل، به خشت و آجر دست یافت که از دیرباز یکی از اصلی ترین مصالح ساختمانی به حساب می آید. جالب اینجاست که با پیشرفت های چشمگیر و گسترده در علم ،صنعت و تکنولوژی که امروزه همگی  در خدمت صنعت ساختمان هستند، مصالح ساختمانی سنتی با قدمت هزاران ساله همچنان رایج و پر کاربرد است. امروز با وجود مصالح نوین و تعدد و تنوع بسیار بالای مصالح، شناخت مشخصات فنی و نکات مهم در استفاده از آنها بیش از پیش حائز اهمیت است.

شناخت مواد و مصالح ساختمانی چیست؟

شناخت دقیق از مصالح ساختمانی در صنعت ساخت و ساز امری بسیار مهم است. توجه به شرایط اقلیمی، حداقل و حداکثر حرارت ، برودت ، رطوبت و عکس العمل مصالح مختلف در این شرایط  بخش کوچکی از مواردیست که مهندسین و فعالان این صنعت باید نسبت به آن آگاه باشند. در وب سایت اینترنتی مصالح مارکت می توانید از به روز ترین اطلاعات فنی مصالح مطلع گردید.

03

سیمان چیست؟

سیمان یکی از مصالح مورد استفاده در صنعت ساختمان است که به عنوان یک ماده چسباننده مورد استفاده قرار می گیرد که باعث چسبیدن مواد متشکله و ایجاد یک جسم یکپارچه میشود. سیمان در اصل از ترکیب برخی مصالح و حرارت آنها به روش های متفاوت به وجود می آید. یکی از اصلی ترین مصالح مورد استفاده در سیمان، سنگ آهک ،خاک رس و گچ است. سیمان دارای انواع مختلف مانند سیمان سفید و سیمان سیاه، پرتلند تیپ های یک تا پنج ، پوزولانی و غیره است که هر یک روش های تولید متفاوت دارد. طبیعتا هر یک از این انواع کاربرد ها و قیمت های متفاوت دارند. شما با مراجعه به سایت مصالح مارکت می توانید به اطلاعاتی کامل و به روز درباره قیمت سیمان و انواع آن دست یابید.

قیمت مصالح ساختمانی

امروزه یکی از دغدغه ها در صنعت ساختمان اطلاع از قیمت مصالح ساختمانی است. تنوع  محصول و برند و تفاوت های فنی در مصالح متعدد در بعضی مواقع متقاضیان را دچار سر درگمی و تردید می نماید. مصالح مارکت بر این است که در بازار مدرن امروز، با ارائه اطلاعات کامل فنی ، قیمت به روز انواع مصالح ساختمانی و معرفی فروشندگان آن در سرتاسر ایران، دسترسی به مصالح را برای خریداران آسان نماید.

از سوی دیگر تولید کنندگان ،عرضه کنندگان و فروشندگان خرد و عمده مصالح ساختمانی نیز با ارائه محصول خود در وب سایت مصالح مارکت، برای فروش به بازاری  بزرگ و سراسری در سطح  کشور دسترسی خواهند داشت.