۰ نفر

خرید بهترین لاستیک پراید

۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۳۹
کد خبر: 347494
خرید بهترین لاستیک پراید

به جرات می­شود گفت که اهمیت کیفیت لاستیک پراید بر رانندگان این خودرو خصوصا رانندگان باتجربه­ پوشیده نیست. به دلیل اینکه پراید خودرویی سبک می­باشد، لاستیک نصب شده بر روی آن بطور مستقیم کیفیت رانندگی را تحت تاثیر قرار می­دهد. از طرفی نیز سایز لاستیک پراید سایزی رایج است و بنابراین رانندگان را با طیف گسترده­ای از انتخاب روبرو می­کند اما آنها که از تجربه بیشتری برخوردارند تفاوت انواع لاستیک­­ها را بیشتر درک کرده و برای انتخاب سخت­گیری بیشتری به عمل می­آورند. در این میان سوالاتی از قبیل اینکه چه لاستیکی برای پراید خوب است و ایرانی بخریم یا خارجی همیشه مطرح بوده. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا کمی درباره بهترین لاستیک­های خودرو در دنیا که البته در بازار ایران هم موجود و برای پراید مناسب هستند تحقیق کنیم. در این رابطه به نتایج جالبی دست پیدا کردیم که با شما در اینجا به اشتراک می‌گذاریم. در ابتدای راه تحقیق، متوجه شدیم که برندهای کره­ای نکسن و کومهو در ایران توانسته­اند طرفداران بسیاری را به خود جلب کنند و رانندگان پراید از عملکرد این لاستیک­ها بر روی خودروی خود بسیار راضی بوده­اند. آنها معتقدند این لاستیک­ها که عموما چهارفصل می‌باشند، نرم و بادوام هستند و در دست‌اندازها باعث بهبود عملکرد خودرو می­شوند. فکر می‌کنید علت چیست؟

خوب است بدانید طرفداری از این برندها بی­علت نیست و در سال­های اخیر لاستیک­های نکسن و کومهو در شمار بهترین لاستیک­های دنیا قرار گرفته­اند. برای انتخاب بهترین لاستیک­های دنیا ابتدا آنها را از نظر کلاس خودرو یعنی لوکس، سواری، اسپرت و کامیونت دسته بندی می‌کنند. سپس میزان رضایت مشتری­ها را بر اساس شکل آج، جنس و ظاهر لاستیک، کیفیت رانندگی و کشش لاستیک می­سنجند. در کلاس خودروهای سواری که پراید نیز در این دسته قرار می­گیرد، لاستیک نکسن جایگاه چهارم و لاستیک کومهو جایگاه هفتم را در میان بهترین­های سال 2017 به خود اختصاص داده­اند. شرکت­های تولید کننده لاستیک کومهو و نکسن از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده لاستیک در کره هستند که با سالها دانش و تجربه در ساخت لاستیک با کاربری­های گوناگون و گسترده انواع لاستیک مناسب با شرایط آب و هوایی ایران را نیز در بین محصولات خود ارائه کرده‌اند. این محصولات شامل لاستیک­های چهارفصل، لاستیک­های آفرود، لاستیک­های مناسب جاده و همچنین یخ شکن هستند. لاستیک­های چهارفصل در ایران بیشتر از انواع دیگر آن به عنوان لاستیک پراید مورد استفاده قرار می­گیرند. از این­رو در ادامه بحث لاستیک پراید و علت طرفداری به حق از دو برند نکسن و کومهو را به برشمردن خصوصیات لاستیک­های چهارفصل این دو شرکت اختصاص می­دهم.

لاستیک

لاستیک­های جدید چهارفصل کومهو که در سایزهای مختلف ارائه شده و گزینه خوبی برای انتخاب به عنوان لاستیک پراید می­باشد، به طور اختصاصی برای حفظ کشش بهتر در شرایط آب و هوایی بارانی، برفی و حتی جاده­های یخی طراحی شده­اند. طراحی سه بعدی پیشرفته و ترکیبی شکل آج این لاستیک­ها  به­صورت شیارهای جانبی و طرح نوک پیکانی منحصر به فرد در آن باعث می­شود در آب و هوای بارانی و زمین­های مرطوب آب به وسیله آج­ها از زیر تایر به بیرون هدایت شود در نتیجه پایداری خودرو و فرمان­پذیری آن در این شرایط بهبود می­یابد. این طراحی مهندسی شگفت­آور مدرن این شرکت را وقتی به نمایش گذاشت که با موفقیت و سربلندی از آزمایش­های مربوط به آب و هوای برفی بیرون آمد. طراحی لانه زنبوری شیارهای روی این لاستیک­ها به هنگام برف و یخ چسبندگی فوق­العاده­ای را با زمین برقرار می­کنند و مانع سر خوردن می­شوند. لاستیک­های نکسن نیز گام به گام در رقابت با لاستیک کومهو با بهره­گیری از تکنولوژی­های جدید و طراحی­های مدرن شکل آج عملکرد بالایی در مسیرهای بارانی دارد و حداکثر فرمان­پذیری را برای رانندگان فراهم می­آورد. یکی از تکنولوژی­های جدید در تولیدات لاستیک­های این دو شرکت استفاده از ترکیبات لاستیک و سیلیکون و به کارگیری شیارهای ریز در سطح آج می­باشد که باعث چسبندگی بیشتر لاستیک به زمین می­شود و درنتیجه راننده به هنگام رانندگی با خودرو شتاب‌گیری و ترمزگیری بهتری را تجربه می­کند.

از دیگر مزایای لاستیک نکسن و لاستیک کومهو استفاده از فن­آوری کاهش صدا می­باشد. این مزیت از این­رو برای لاستیک پراید دارای اهمیت است که پراید خودرویی مناسب رفت و آمدهای درون­شهری طراحی شده و عموما شرکت­های تولیدکننده لاستیک متناسب با مصارف اختصاصی خودروها اقدام به تولید انواع لاستیک می­نمایند. در لاستیک­های تولید شده مناسب خودروهای درون­شهری توالی آج­های درگیر شده با زمین صدای یکدیگر را خنثی می­کنند در نتیجه حرکت لاستیک روی آسفالت صدای کمتری تولید می­کند و آرامش شهروندان را برهم نمی­زند.

لاستیک

یکی از دلایلی که این دو برند طرفداران زیادی در ایران دارد دوام بالای لاستیک ها می باشد. جالب است بدانید که این دو شرکت تا آنجا به دوام و عمر محصولات خود اهمیت می دهند که شرکت کومهو مدعی است در بیشتر مدل های تولیدی خود از مواد ضداکسیداسیون استفاده میکند. ساختار مولکولی این مواد به گونه ایست که روند اکسیده شدن را کم کرده و از پوسیده شدن لاستیک که به از دست رفتن قدرت، نرمی و انعطاف پذیری آن می انجامد جلوگیری میکند. بنابراین دلایل بالا به وضوح و صد البته به حق علت جای گرفتن لاستیک های کومهو و نکسن را در میان لاستیک های مورد استفاده در پراید بیان می کنند.