۰ نفر

کدام یک از شهرهای ترکیه برای سفر مناسب‌تر است؟

۲۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۲۸
کد خبر: 341518
کدام یک از شهرهای ترکیه برای سفر مناسب‌تر است؟

کسانی که می خواهند به ترکیه سفر کنند، معمولا در انتخاب مقصد کمی سردرگم می شوند.

آنکارا بهتر است یا استانبول؟ به کدام شهر ترکیه سفر کنیم بیشتر به ما خوش می گذرد؟ خوب این طور می گویند که آنکارا مرکز سیاسی ترکیه و استانبول یک شهر هیجان انگیز و سرزنده است. هرچند این تفکر کمی درست است اما هر دو شهر جنبه های مثبت و منفی مختلفی دارند و می توان سفری جالب به هر کدام از این شهرها داشت. به همین دلیل ما در این مقاله آنکارا و استانبول را مقایسه کرده ایم تا شما بتوانید برای سفرتان بین این دو شهر زیبای ترکیه انتخاب دقیق تر و بهتری داشته باشید. پس با مهرپرواز همراه باشید تا پاسخ این سوال مهم را پیدا کنید. آژانس مسافرتی مهرپرواز در این مقاله به شما نشان می دهید که حال و هوای استانبول و آنکارا چه تفاوت هایی با همدیگر دارند و همچنین شما میتوانید در سایت مهرپرواز به راحتی بلیط ارزان هواپیما را به هر کجای جهان رزرو کنید.

دلایل سفر به استانبول

مشخص است که هر گوشه و کنار استانبول یک داستان تاریخی دارد و در طی هر ساخت و سازی در ترکیه، مخروبه های به جا مانده از یک کلیسا یا مسجد نمایان می شود. جدا از سلطان احمد و مسجد های بزرگش و کاخ های عثمانی، شهر پر است از آثارمعماری اروپایی، ارتودوکس یونانی، یهودی و ارمنی که دیدنشان بسیار ارزشمند است.

آنکارا یا استانبول؟ به کدام یکی از این شهرهای ترکیه باید سفر کرد؟

غذاهای عالی استانبول: رستوران های استانبول همه نوع غذای سنتی و مدرن را سرو می کنند. پس شما برای غذا خوردن در استانبول انتخاب های زیادی دارید و می توانید یک عالمه غذاهای خوشمزه از کباب گرفته تا وعده های مدرن تست کنید و لذت ببرید.

دیدن بوسفوروس در استانبول: تنگه مشهوری که دو قاره اروپا و آسیا را از هم جدا می کند و بسیار زیباست و با سفر به استانبول می توانید از آن دیدن کنید. اگر به استانبول با تور استانبول سفر کردید هر گوشه کنار این شهر بزرگ آسیایی اروپایی را کشف کنید و لذت ببرید.استانبول در دو قاره است و خوش گذرانیتان را دوبرابر می کند.

استانبول در دو قاره است و خوش گذرانیتان را دوبرابر می کند.

بخش آسیایی استانبول با بخش اروپاییش زمین تا آسمان فرق می کند و شما می توانید از دیدن هر دو بخش لذت ببرید. اگر احساس کردید که همه جای استانبول را دیده اید، به شما پیشنهاد می کنیم به محله کادیکوی بروید و یک تجربه جدید از استانبول کسب کنید. راستی دیدن جزیره های پرنس را هم از دست ندهید که برای خودشان دنیایی دارند.

ترافیک زیاد استانبول: ترافیک واقعا در استانبول مثل یک کابوس است و می تواند وقت شما را ساعت ها بگیرد و هر آدم آرامی را هم عصبانی کند. شما در استانبول باید زمان بسیار زیادی را به رفت و آمد بین محله ها اختصاص دهید و حتی گاهی وقت ها مجبور می شوید از رفتن به بعضی از نقاط شهر به خاطر ترافیک سنگین صرف نظر کنید. از طرفی جای پارک پیدا کردن در استانبول هم برای خودش داستانی دارد و به همین دلیل شاید نتوانید یک ماشین در طی سفرتان اجاره کنید.

شلوغی بی پایان استانبول: استانبول به شدت شلوغ است و حمل و نقل عمومی هم همیشه پر از جمعیت است و آدم ها خیلی مودب نیستند و شما را برای سوار شدن هل می دهند. از طرفی باید هر چیزی را از قبل رزرو کنید، مخصوصا اگر آخرهفته باشد.

آشغال های موجود در خیابان های استانبول: شهروندان استانبول آشغال هایشان را در خیابان به بیرون پرتاب می کنند. تابستان ها استانبولی ها در هر گوشه سرسبز شهر به پیک نیک می روند و متاسفانه همه زباله هایشان را در طبیعت رها می کنند و همین مسئله شهر را در تابستان آلوده می کند.

ترکیه استانبول

دلایل سفر به آنتالیا

در سال های اخیر پیشرفت ترکیه در صنعت گردشگری باعث شده تا جزء انتخاب های اول توریست ها باشد. بخصوص گردشگران ایرانی به دلیل آب و هوای خوب و همچنین امکانات رفاهی مناسبی که در این کشور مهیا شده به ترکیه سفر می کنند. از دیگر دلایل افزایش روز افزون سفر گردشگران به این کشور هزینه به نسبت پایین اقامت، خرید و گشت و گذار در شهرهای مختلف آن است.

 با این که چند صباحی است هزینه عوارض خروج از کشور بالا رفته؛ اما با این حال باز هم ترکیه از ارزان ترین مقاصد خارجی برای ایرانی ها به شمار می آید. شهرهایی چون استانبول، آنتالیا، ازمیر، کوش آداسی و ... همواره میزبان گردشگران ایرانی هستند.برای اطلاع از آخرین قیمت های تور آنتالیا می توانید به صفحه تور آنتالیا مراجع کنید.

شاید شما هم درباره آنتالیا و سواحل درخشان و اقامتگاه های لوکسش شنیده باشید و بدانید که از زیباترین شهرهای ترکیه به حساب می آید. ما امروز می خواهیم از همه چیز آنتالیا برای تان بگوییم. از دیدنی های فوق العاده اش گرفته تا شماره تلفن های ضروری و غذاهای خوشمزه ای که می توانید در آن نوش جان کنید.

چرا آنتالیا؟ از مهم ترین شهرهای محبوب گردشگران در ترکیه است. - امکانات رفاهی بسیار خوبی در آن فراهم شده است. - اقامتگاه های لوکس و گوناگونش زبانزد هستند. - سفر به این شهر با بودجه های مختلف، امکان پذیر است. - سواحل متعدد و زیبایی دارد که در آن ها می توانید انواع تفریحات آبی را تجربه کنید. - مراکز خرید گوناگونش امکان تهیه کالاهای متفاوتی را برای تان فراهم می کنند.

آشنایی با شهر آنتالیا: آنتالیا در سمت جنوب غربی کشور ترکیه قرار دارد و از جنوب به دریای مدیترانه، از شرق به شهر سریک (Serik) و از غرب به شهر قورقودالی یا همان کورکوتلی (Korkuteli) محدود شده است. سفر به این شهر به افرادی توصیه می شود که در جستجوی مقصدی مناسب برای کسب آرامش یا لذت بردن از تفریحات ساحلی و گردش در میان طبیعت هستند.

باید بدانید که آنتالیا در واقع یک استان است که مرکز آن هم شهر آنتالیا نام دارد. دولت ترکیه موفق شده تا با ایجاد امکانات متعدد در این شهر، گردشگران خارجی را به سوی این مقصد جذاب جلب کند. این روزها بخش های گوناگونی از آنتالیا محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند، جاهایی مثل منطقه توریستی لارا، سیده یا ناحیه دور از شهر کِمِر که با اقامتگاه های فوق العاده خود دل از گردشگران می برد.

از سال ۲۰۰۰ میلادی سرمایه گذاری بر روی پیشرفت صنعت گردشگری آنتالیا آغاز شد. دو سه سالی می شود که تلاش های سرمایه گذاران به بار نشسته و هتل ها، پارک آبی ها و مراکز تفریحی گوناگونی در آنتالیا به بهره برداری رسیده اند تا جایی که امروزه عمده درآمد بومیان آنتالیا از گردشگران خارجیست.

معرفی برخی از جاذبه های معروف آنتالیا: آنتالیا یکی از پربازدیدترین شهرهای ترکیه به شمار می آید و اغلب این شهر را برای سفر انتخاب می کنند تا از تفریحات ساحلی استفاده کرده و از طبیعت لذت ببرند. تفریحاتی چون قدم زدن در سواحل، جنگل نوردی، آف‌رود، کشتی سواری و... در آنتالیا محبوبیت زیادی دارند؛ اما با این حال دیدنی هایی در آنتالیا به چشم می خورند که پیشنهاد می کنیم در سفرتان به این شهر و استان از آن ها نیز دیدن کنید.

آمفی تئاتر آسپندوس | aspendos: در شرق آنتالیا، منطقه ای تاریخی به نام سریک (Serik) وجود دارد که محل قرارگیری آمفی تئاتر آسپندوس آنتالیا است. این آمفی تئاتر در ۷ کیلومتری شمال شرقی سریک قرار دارد و گوشه ای از تاریخ ترکیه را برای شما روایت می کند. بد نیست بدانید که نام آمفی تئاتر آسپندوس و مناطق اطرافش در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و از مهم ترین دیدنی های تاریخی آنتالیا به شمار می رود.

دروازه هادریان | Hadrian's Gate: این دروازه در میان مردم ترکیه با عنوان اوچ قاپیلار شناخته می شود و یکی از مهم ترین دیدنی های تاریخی آنتالیا محسوب می شود. دروازه هادریان آنتالیا در حقیقت قسمتی از دیواریست که در گذشته دور تا دور شهر سریک کشیده شده بود. این دیوار را با سنگ مرمر ساخته اند و سه قوس زیبا دارد. نام این دروازه را به افتخار امپراتور روم هادریانوس (Hadrianus) انتخاب کردند. دروازه هادریان تنها دروازه به جا مانده از شهر باستانی سریک است.

آبشار دودن| Düden Waterfalls: در آنتالیا آبشارهای متعددی وجود دارد که از میان آن ها دودن معروف تر است. آبشار دودن آنتالیا در واقع تعدادی آبشار است که در کنار هم قرار دارند و برای دیدن شان باید حدود ۱۲ کیلومتر به سمت شمال شرقی آنتالیا بروید.

پارک آبی لند آف لجندز | The Land of Legends: پارک های آبی متعددی در آنتالیا وجود دارند که لند آف لجندز، آکوا، ریکسوس پرمیوم و ددمان از مهم ترین آن ها هستند؛ اما در این میان پارک آبی لند آف لجندز از محبوبیت بیشتری برخوردار شده است. این پارک آبی قسمتی از هتل لند آف لجندز محسوب می شود که این روزها حسابی مشهور شده است. اگر در آنتالیا در جستجوی یک پارک آبی تمام عیار هستید لند آف لجندز بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

ساحل کنیالتی | konyaalti beach: همان طور که قبل تر هم اشاره کردیم در آنتالیا سواحل متعددی وجود دارد که بنابر سلایق تان می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. از میان ساحل های کوچک و بزرگ آنتالیا کنیالتی یکی از محبوب ترین ها به شمار می آید. ساحل کنیالتی رستوران ها و مراکز تفریحی، درختان زیبا، پارکینگ امن، فضای رمانتیک و پاکیزه و صندلی های آفتاب و... دارد و به مرکز شهر نیز نزدیک است.

موزه آنتالیا | Antalya Museum: شاید جالب باشد که بدانید در شهر آنتالیا موزه های گوناگونی هم وجود دارند و با مراجعه به آن ها می توانید کمی بیشتر با تاریخ این سرزمین آشنا شوید. در این میان موزه آنتالیا محبوب تر و جذاب تر است. این مکان را با نام موزه باستان شناسی آنتالیا نیز می شناسند. موزه آنتالیا وسیع است و ۱۳ سالن و نمایشگاه مختلف دارد.

پارک ملی کوپرولوکانیون | Köprülü Canyon National Park: این پارک آبی در استان آنتالیا قرار دارد و مساحتش ۳۶۶ کیلومتر مربع است. آنتالیا هم سواحل زیبایی دارد و هم پارک ها و جنگل های گوناگونی؛ به افرادی که علاقه مند هستند به قلب پارک های جنگلی آنتالیا بروند توصیه می کنیم که پارک ملی کوپرولوکانیون را از دست ندهند. ناگفته نماند که از میان این پارک زیبا رودی بسیار دیدنی با آبی زلال جریان دارد که مکانی برای تفریحاتی چون رفتیگ و شناست.

کدام یک از شهرهای ترکیه برای سفر مناسب تر است؟

دلایل سفر به ازمیر

ازمیر شهری است که در غرب کشور ترکیه است که از بسیاری از جهات با استانبول متفاوت است. بر اختلاف استانبول، در ازمیر بیشتر مردم محلی و بومی خواهید دید و زندگی کاملاً سنتی را می بینید، از آن طرف در استانبول شاهد زندگی مدرن و شلوغی و ازدحام می بینید و و جاذبه های بسیار جذاب و رنگارنگ آن حسابی سرگرمتان می کند. در شهر ازمیر تا دلتان بخواهد می توانید از آرامش و سکوت لذت ببرید. اگر تور ازمیر مقصد سفرتان است، زمان زیادی را برای بودن در این شهر در نظر بگیرید، نه تنها برای دیدن و گشت و گذار در جاذبه های گردشگری و تاریخی و اماکن دیدنی آن، بلکه برای قدم قدم زدن در خیابان های تاریخی آن هم به توجه و زمان نیاز است. در این شهر مرزی و شگفت انگیز و زیبا جاذبه های بسیاری وجود دارد، امروز آژانس هواپیمایی مهرپرواز 5 مورد از دیدنی ترین و بهترین جاذبه های گردشگری ازمیر را به شما معرفی می کند تا با آنها بیشتر و بهتر آشنا شوید تا در سفر خود از دیدن آنها بتوانید نهایت لذت را ببرید.

ازمیر آگورا | Izmir Agora : در منطقه ازمیر آگورا می توانید آثار به جای مانده از بازاری را مشاهده نمایید که در زمان های قدیم در مسیر راه ابریشم قرار داشته است. این آثار تاریخی و به جای مانده، خرابه هایی از یک بازار باستانی است که قدمت آن به 2هزار سال قبل یازمی گردد. کانال آبی که در گذشته نیز در این بازار بوده و وجود داشته است، امروزه هم در اینجا به چشم می خورد و از میان بازار گذشته است.

پاموکاله | Pamukkale : پاموکاله یک جاذبه کاملاً طبیعی در ازمیر است که گردشگران و توریست های بسیاری را به خود جذب می کند. پدیده طبیعی پاموکاله یک چشمه آب گرم طبیعی به شکل پلکانی است که نمونه آن را می توان در "باداب سورت" مازندران یافت. سنگ های سفید رنگ و آب کاملاً آبی رنگ جلوه ای بسیار دیدنی و جذاب به آن بخشیده است. در گذشته و زمان های قدیم، مردم در آب این چشمه طبیعی استحمام می کردند و خود را می شستند.

بازار کمارالتی | Kemeralti Bazar : در بازار کمارالتی و در بازارهای مشابه و سنتی ازمیر، برخلاف اکثر بازارها، می توانید به راحتی با فروشندگان گفت و گو کنید و محصولات را مشاهده نمایید، بدون اینکه حس کنید مجبور هستید که محصولی را خریداری کنید. اگر به این بازار رفتید، حتماً آبنبات هایی که در خود بازار تهیه می شوند را امتحان کنید، حسی تازه و تجربه ای خاص و شیرین را برایتان خواهد ساخت. همچنین در این بازار می توانید لذیذترین و خوش طعم ترین شیرینی های ازمیر و نیز زیتون های سیاه و سبز را خریداری کنید. گشتن و دیدن این بازار قطعاً یکی از خوشمزه ترین تجربه های گشت و گذار در ازمیر برای شما خواهد بود.

روستای شیرینجه | Sirince : ساختمان های بسیار زیبا و دیدنی و کوچه های باستانی و قدیمی در روستای شیرینجه، برای معماران و عکاسان بهشتی روی زمین به شمار می رود. اگر در این روستا قدم بزنید، می توانید خانه های سنتی ترکی را ببینید و چنانچه ترکی هم بلد باشید، با فروشندگانی که با دیدنتان به شما سلام می کنند، کمی گفت و گو کنید. هرچه به نواحی بالاتر روستا بروید، این حس در شما به وجود می آید که در زمان به عقب می روید. برای بیشتر لذت بردن از دیدن مردم محلی و میل کردن نان های تنوری تازه و دیدن جاذبه هایش، بهتر است چند روزی را در میان مردم این روستا سپری کنید.

تفریحات ساحلی : در ازمیر یکی از بهترین تجربه هایی که می توانید داشته باشید، این است که در پیاده روی طولانی کنار ساحل قدم بزنید و از آفتاب دلنشین شهر لذت ببرید. بعد از ظهرها و یا بهتر است بگوییم عصرها نیز می توانید خودتان را به یک چای لذیذ در محیط دلنشین و گرم کافه ها و رستوران های کنار ساحل دعوت کنید. علاوه بر اینها، شما همچنین می توانید با قایق سواری در آب های زیبا و آرام، برای خود و همراهانتان خاطره ای فراموش نشدنی و خاص رقم بزنید.

کدام یک از شهرهای ترکیه برای سفر مناسب تر است؟