۰ نفر

جاذبه‌های برتر دنیا در نوروز ۹۸ را در سایت تورنت ببینید

۳۰ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۰۷
کد خبر: 330638
جاذبه‌های برتر دنیا  در نوروز ۹۸ را در سایت تورنت ببینید

جاذبه های فوق العاده در تور مالزی

بسیاری از مسافران تور لحظه آخری مالزی شگفت زده خواهند شد که بدانند مالزی یک سرزمین وسیع و یک تکه نیست. بلکه از دو قسمت متمایز تشکیل شده است.

ارتفاعات کلابید KELABIT HIGHLANDS

در ایالت ساراواک بورنئو مالزی یک فلات بلند به نام بلندی های کلابید وجود دارد. چندین رودخانه بزرگ در این منطقه جریان دارد که بدین معنی است که کشاورزی مطلوبی دارند. اکثر بازدیدکنندگان که به ارتفاعات کلابید می آیند می خواهند به قله برسند و برخی نیز روستاهای کوچک اطراف را کشف می کنند. بسیاری از این روستاها در زمین های خود برنج کاشته اند . Bario-Pa Umor محبوب ترین مسیر پیاده روی است که در حدود یک ساعت زمان می برد. برای کوهنوردان حرفه ایی هم مرتفع ترین قله ساراواک ، Gunung Murud وجود دارد که چند روز حماسه آفرین را ایجاد خواهد کرد.

01

پارک ملی گونونگ گادینگ   Gunung Gading National Park

دو ساعت رانندگی از کوچینگ مالزی شما را به پارک ملی گونونگ گادینگ  می رساند.  این پارک برای گل باورنکردنی اش شناخته شده است. گل The Rafflesia. این بزرگترین گل جهان است و می تواند تا یک متر در قطر رشد کند. یک بوی بسیار قوی هم برای جذب حشرات تولید می کند که خیلی برای گردشگران جذاب نیست. اگر می خواهید این گل را در زمان شکوفایی ببنید باید زمان بندی درستی انجام دهید. اما این پارک جذابیت های بیشتری هم دارد . اگر در مسیر پیاده روی قرار گرفتید ممکن است آبشارهای زیبایی را در مسیر خود ببینید.

1

کوچینگ Kuching

شهر کوچینک یکی از مراکز گردشگری اصلی در شرق مالزی . معماری فوق العاده متنوع  از مسجد مسلمانان تا معبد چینی ها ، کاخ بریتانیایی در این منطقه وجود دارد که می توانید در یک بعد از ظهر ببینید. کوچینگ به دلایل مختلفی به شهر گربه ها شهرت دارد و بازدید کننگان از این منطقه می توانند با گربه ها سرگرم شوند.  بازار هفتگی کوچینگ از شنبه بعد از ظهر شروع می شود و تا یکشنبه بعد از ظهر ادامه دارد. این یک مکان ایده آل  است برای خرید محصولات تازه محلی و خرید سوغاتی.

02

جاذبه های توریستی جذاب و دیدنی تایلند

The Grand place and Wat phra kaew

این مکان واقع در نزدیکی رودخانه Chao Phraya است . این مکان در سال 1782 و در زمان شاه راما شروع به ساخت و در سال1800 کار ساخت این جاذبه توریستی به اتمام رسید . این مکان یکی از جاذبه های گردشگری تایلند است که سالانه در حدود 8 میلیون توریست به آنجا میروند .

04

 ( FLOATING MARKETS NEAR THE CAPITAL)  بازارهای شناور تایلند  

قبل از این که برای حمل و نقل وجابجایی در این شهر خیابان یا جاده ای بنا شود مردم برای حمل و نقل های خود از راه های ابی و قایق سواری در شهر استفاده میکردند . امروزه بسیاری از این راه آب ها را پر کردند تا نمای شهری را متحول کند . اما بسیاری از آنها هنوز در تایلند وجود دارند که توریست ها بسیار مشتاق به تجربه منحصر بفرد خرید از فروشگاه های معلق روی آب در این شهر هستند . یکی از ویژگی های این بازار شاید قیمت ارزانتر کالاهای داخل این بازارهای شناور تایلند است که شاید برای افرادی که به دنبال تور ارزان و لحظه آخری تایلند هستند یک گزینه جالب برای گشت و گذار باشد..

05

Khao yai National park

پارک ملی Khao Yai  بخاطر نزدیکی نسبی به پایخت این کشور و مرکز شهر یکی از محبوب ترین پارک ها در تایلند است . این پارک جنگلی مکان محبوب بسیاری از توریست های تایلندی است که به دلیل وجود حیات وحش در این پارک و مسیر های پیاده روی با منظره فوق العاده در این پارک که باعث شده این پارک به یک جاذبه توریستی بینظیردرتایلند تبدیل شود . اگر برای نوروز 98 به دنبال سفر به تایلند هستید حتما به قیمت تور تایلند نوروز 98 در سایت ما سری بزنید.

6

رسوم زیبا و جالب در ترکیه

آداب و سنن ازدواج در ترکیه

مانند مراسم عروسی در پاکستان ، عروسی در ترکیه نیز با تعداد زیادی از خانواده ها و دوستان عروس و داماد برگزار می شود. مراسم عروسی ترکیبی از فرهنگ و سنت ها است که بسته به مناطق مختلف متفاوت است. در حالی که یک زن روستایی می تواند سه روز جشن عروسی بگیرد ، زوج ها در شهرها می توانند مراسم قانونی و مراسم پذیرایی از مهمانان را در یک انجام دهند. همانند هر عروسی ترک ها نیز آداب و رسوم خاصی برای ازدواج دارند و اگر همراه ما باشید برخی ازآداب و رسوم را به شما معرفی خواهیم کرد.

نوشتن نام بر روی کفش عروس

مثل سنت پرتاب دسته گل، عروسی های ترکی نسخه مشابهی از آن دارند. دوستان عروس اسم خود را بر روی کفش عروس می نویسند و در پایان روز آخرین اسمی که بروی کفش می ماند نفری بعدی برای ازدواج خواهد بود. این یک سنت سرگرم کننده برای خانوم ها است .

08

مراسم بدرقه

پس از اتمام مراسم ازدواج عروس و داماد در ماشین تزئین شده نشسته و در اطراف شهر حرکت می کندد و همراهان نیز با آنها در اطراف شهر می چرخند . همانطور که در شهر حرکت می کنند بوق می زنند و کودکان در خیابان راه را می بندد تا پول بگیرند.

هر کشوری در این سیاره آداب و رسوم و سنت های خود را در مراسم عروسی دارد . این جشن ها فرهنگ آن منطقه را نشان می دهد و باعث می شود جشن های مختلفی برگزار شود. اگر در استانبول به یک عروسی دعوت شدید از رفتن به آن شک نکنید تا تجربه ایی جالب به دست آورید.اگر میخواهید از آخرین قیمت تور های استانبول با خبر شوید و به دنبال تور لحظه آخری و ارزان استانبول هسنید به سایت ما سر بزنید.

8