۰ نفر

شاهد تخلفات بی‎سابقه شرکت‌های لبنی هستیم

۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۳
کد خبر: 318930
شاهد تخلفات بی‎سابقه شرکت‌های لبنی هستیم

در حالی تعزیرات از تخلفات بی سابقه شرکتهای لبنی در خصوص کم فروشی و گران فروشی خبر می دهد که مدیرکل اقتصادی وزارت صنعت ضمن موجه دانستن افزایش قیمت لبنیات می گوید: متأسفانه با سربازان اقتصادی کشور خوب رفتار نمی کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم ، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت 22 شرکت تولید فرآورده های لبنی در شعب این سازمان به جرم گران فروشی خبر داد.

سید یاسر رایگانی افزود: این شرکت ها در مجموع به پرداخت 829 میلیارد ریال به عنوان جریمه گران فروشی محکوم شدند.

وی با بیان اینکه پرونده 7 شرکت دیگر در شعب تعزیرات حکومتی در حال رسیدگی است گفت: در چند روز گذشته یک شرکت تولید فرآورده های لبنی به جرم گران فروشی به پرداخت 29 میلیارد ریال جریمه محکوم شد.

رایگانی افزود: شاهد کم فروشی های بی سابقه در محصولات لبنی کشور هستیم و در این زمینه گزارش های بسیاری به سازمان تعزیرات حکومتی رسیده است.

مدیرکل اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت هم گفت: قیمت نهاده ها از 3 هزار و 200 تومان در پارسال به 4 هزار و 200 تومان در سال جاری افزایش یافته که بخشی از افزایش قیمت فرآورده های لبنی مرتبط با آن است.

محمدرضا کلامی افزود: افزایش هزینه های حمل و نقل هم از جمله عوامل بالا رفتن قیمت محصولات لبنی است.

وی گفت: متأسفانه با سربازان اقتصادی کشور خوب رفتار نمی کنیم.

دبیر انجمن صنفی گاوداران هم گفت: تولید شیر خام در کشور در 8 ماهه اول سال به طور میانگین 5/7 درصد افزایش یافت و تولید شیر به اندازه مصرف کشور وجود دارد.

سید احمد مقدسی افزود: از تیر ماه تاکنون ماهانه 2 هزار و 500 تا 3 هزار تن جذب صنایع شیر خشک کشور می شود و به عبارتی رابطه تولید کنندگان شیر با تولید کنندگان شیر خشک مستقیم شده است.

وی گفت: 25 تا 30 درصد شیر تولیدی کشور صرف تولید شیر خشک می شود.

  دبیر انجمن صنایع لبنی کشور هم گفت: 70 درصد محصولات لبنی در صنایع بزرگ تولید می شوند که برای خرید هر لیتر شیر خام 2 هزار و 200 تا 2 هزار و 400 تومان می پردازند.

رضا باکری افزود: در سه ماهه بهار امسال هر ماه 2 هزار و 250 تن شیر خشک صادر شد و با افزایش قیمت ها روند دریافت شیر خام از تولید کنندگان معکوس شد.

وی گفت: در شهریور امسال کارخانجات صنایع لبنی کشور با 30 درصد کسری دریافت شیر خام مواجه بودند که اکنون این کسری به 20 درصد رسیده است.

باکری با بیان اینکه سال گذشته 465 هزار تن محصولات لبنی از کشور صادر شد افزود: میزان صادرات در مهر به 11 هزار تن و در آبان به 10 هزار تن رسید و شاهد کاهش 32 درصدی صادرات هستیم.

وی با بیان اینکه آخرین قیمت مصوب ابلاغی در دوم مرداد امسال بود گفت: تا ستاد تنظیم بازار در ابلاغ قیمت جدید محصولات لبنی تأخیر داشته باشد شاهد ناهماهنگی ها در قیمت این محصولات هستیم.

باکری افزود: کم فروشی تخلف است و هر کارخانه ای که مرتکب آن شود باید با آن برخورد قانونی صورت گیرد.

وی گفت: هیچ کارخانه تولید فرآورده های لبنی به هیچ عنوان حق کاستن از کیفیت محصولات تولیدی خود را ندارد.