۰ نفر

با تلاش یک شرکت فناور صورت گرفت؛

کشت سالم فرآورده‌های گیاهی با تولید کودهای زیستی

۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۹:۱۶
کد خبر: 151484
کشت سالم فرآورده‌های گیاهی با تولید کودهای زیستی

یک شرکت فناور فعال در حوزه بیولوژی توانسته است با تولید کودهای زیستی و بارورکننده‌های گیاهی نیاز صنعت کشاورزی کشور به این محصولات را تامین کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، عباس کسائیان مدیرعامل این شرکت فنارور با اشاره به تولید کودهای بیولوژیک و فرآورده‌های گیاهپزشکی توسط این شرکت گفت: این شرکت نخستین و بزرگترین تولیدکننده مواد بیولوژیک کشاورزی مانند کودها و مواد بیولوژیک گیاه‌پزشکی به شمار می‌رود.

وی افزود: این شرکت با کسب دانش فنی تولید مایه تلقیح نخود، لوبیا و سویا از مؤسسه تحقیقات خاک و آب کشور تلاش کرده است در توسعه صنعت کشاورزی کشور و تامین محصولات ارگانیک گام بردارد.

وی تولید انبوه کودهای آلی و زیستی و عوامل کنترل بیولوژیک را یکی از دستاوردهای این شرکت در راستای توسعه کشاورزی کشور برشمرد و افزود: این شرکت با سرمایه‌گذاری در کاربردی‌کردن علم زیست فناوری با تکیه بر دانش متخصصان و کارشناسان به عنوان یکی از شاخص‌ترین تولیدکنندگان کودهای آلی و زیستی و عوامل کنترل بیولوژیک در کشور مطرح شده است.

این فعال فناور، با اشاره به تولید بیووم پلاس مایکوریزا توسط این شرکت،  افزود: این محصول بر اساس خواص مفید میکروارگانیسم‌های خاک‌زی همیار و همزیست با گیاهان به ویژه قارچ‌های میکوریزی آربسکولار تهیه شده است.

وی تصریح کرد: این محصول قارچ‌های میکوریزی را در ریشه گیاه مستقر می‌کند و آب و عناصر معدنی مورد نیاز گیاه را با سرعت و به مقدار بیشتری به ریشه انتقال می‌دهد که در نتیجه با مصرف بیووم پلاس گیاه ضمن برخورداری از رشد بهتر، در برابرتنش‌های محیطی نیز مقاومت بیشتری خواهد یافت