۰ نفر

گران‌ترین شهرهای جهان برای کار و زندگی

۱۰ تیر ۱۳۹۵، ۶:۳۶
کد خبر: 134237

آژانس املاک و مستغلات ساویلز هزینه‌ی کل سالانه‌ی اجاره‌ی خانه و دفتر کار را به ازای هر فرد مقایسه کرده، و فهرستی از ۲۰ گران ترین شهرها در دنیا تهیه کرده‌است. شهر شما در این فهرست هست؟

لندن رتبه‌ی گران ترین شهر برای زندگی و کار را گرفته‌است، و سکونت در پایتخت انگلستان بیش از ۲ برابر لس‌آنجلس و سیدنی هزینه دارد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بازده، لندن، جایی که هزینه کل سالانه اجاره دفترکار و محل زندگی برای هر نفر ۸۰۷۷۷ پوند در سال است، از ۲۰۱۴ در صدر این فهرست است.

لندن گران‌ترین شهر برای زندگی و کار است

Q8bHs_Fd9nGMQWSlp1wLxtUFxxiZOiReZqsx2jqvDxA

۱. لندن

۲. نیویورک

۳. هنگ کنگ

۴. پاریس

۵. توکیو

۶. سان فرانسیسکو

۷. لاگوس

۸. سنگاپور

۹. دوبی

۱۰. سیدنی

۱۱. میامی

۱۲. لس آنجلس

۱۳. مسکو

۱۴. شیکاگو

۱۵. شانگهای

یک‌چهارم از ۲۰ گران‌ترین شهرها در امریکا است، و نیو یورک (با هزینه‌ی سالانه بیش از ۷۹۰۰۰ پوند) درست بعد از لندن قرار دارد.

در کل، هزینه‌ی متوسط فراهم کردن خانه و دفتر کار در سال به ازای هر نفر، در ۲۰ گران‌ترین شهر ۴۰۶۴۱ پوند است، و ریو دوژانیرو مناسب‌ترین هزینه را در این فهرست دارد.

هدف از شاخص ساویلز این است که به کارفرمایان ایده‌ای از هزینه‌ی اسکان دادن یک کارمند در شهرهای سراسر دنیا بدهد. یولاند بارنز، رییس پژوهش جهانی در ساویلز، می‌گوید: "بهره‌وری شهرها و ارزش‌شان برای تجارت جهانی تاثیری قابل توجه بر تقاضا، و از این رو بر هزینه‌های مرتبط با اجاره دارد."

شهرهایی با بالاترین بهره‌وری، از قبیل لندن و نیویورک، گران‌ترین شهرها برای کار و زندگی نیز هستند. بارنز اشاره می‌کند که مسلما قیمت‌ها در این شهرها می‌تواند نسبت به میزان جهانی بودن‌شان منصفانه باشد. این شاخص هم‌چنین روی توسعه‌ی شهرهای کوچک‌تر، از قبیل برلین و دوبلین، تاکید می‌کند، که "با سرعت در حال ورود به قلمروی شهرهای جهانی هستند و با شهرهای عظیم در عصر دیجیتال جدید رقابت می‌کنند."

شهرها باید به توسعه‌ی منابع فضای اداری و امکانات سکونتی‌شان ادامه دهند تا بتوانند جوابگوی تقاضا باشند.

بارنز اضافه می‌کند: " وقتی اجاره‌بها در شهرهای جهانی به حدی بالا می‌رود که توان مالی تبدیل به یک معضل می‌شود، ممکن است این شهرها قربانی موفقیت‌شان شوند."

ساویلز خواستار مشاهده‌ی افزایش منابع فضای کاری باکیفیت است، و اشاره می‌کند این می‌تواند برای شهرهای در حال ظهور مانند ریو دوژانیرو، بمبئی، و لاگوس، توسعه‌ای ضروری باشد.

ساویلز استدلال می‌کند که لزومی ندارد این فضاهای اداری "ساختمان‌هایی به سبک معماری بین‌المللی، با نمای تماما شیشه باشد". ساختمان‌هایی غیررسمی و بومی در اندازه‌های کوچک‌تر، برای بیشتر فضاهای کاری در سراسر دنیا مناسب هستند.

این آژانس املاک روی یک چالش مهم تاکید می‌کند که شهرهای جهانی با آن مواجه هستند: "شاید رشد بدون زیان اجتماعی، اقتصادی، یا زیست‌محیطی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی باشد که امروز شهرهای جهانی ما با آن مواجه هستند."