۰ نفر

جزئیات دیدار ظریف و کری در اسلو

۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۲۰:۰۱
کد خبر: 132370

وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای ضمن تائید دیدار ظریف و کری در حاشیه اجلاس اسلو اعلام کرد: دو طرف در این دیدار در خصوص روند اجرای برجام گفت‌وگو کرده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، وزارت خارجه آمریکا در یک بیانیه کوتاه درباره دیدار وزرای خارجه آمریکا و ایران در اسلو گفت که جان کری و محمد جواد ظریف درباره موضوعاتی نظیر تداوم اجرای برجام و بحران سوریه گفت‌وگو و رایزنی کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، این بیانیه افزود: در این دیدار که 70 دقیقه پشت درهای بسته انجام شد، دو طرف درباره تداوم اجرای برجام از جمله موضوع مرتبط با بانکها و تسهیل تحریمهای مرتبط با هسته ای مذاکره کردند.

کری همچنین بر اهمیت نقش ایران و نفوذش در دولت سوریه برای تضمین انتقال کمکهای بشردوستانه و لزوم حفظ آتش بس با معارضان میانه روی سوریه تاکید کرد.

آسوشیتدپرس نوشت: دیدار وزرای خارجه آمریکا و ایران در بحبوحه شکایت تهران درباره عدم انجام تعهدات واشنگتن در چارچوب توافق هسته‌ای انجام گرفته است. این دیدار یک روز پس از آن صورت گرفت که رهبر عالی ایران تاکید کرد واشنگتن تعهدات حود را در زمینه رفع تحریمها انجام نداده است.