۰ نفر

ظریف:ایران بر موانع بانکی موجود فائق می‌شود

۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۳:۵۱
کد خبر: 130255

وزیر امور خارجه کشورمان طی سخنانی در همایش اقتصادی فنلاند - ایران در هلسینکی فنلاند، گفت: هیات‌های تجاری بر اساس اهداف سیاسی با یکدیگر مرتبط نمی‌شوند حضور شما بازرگانان در این همایش نشانگر فرصت‌های موجود در همکاری اقتصادی دو کشور است.

محمد جواد ظریف که در جریان سفر دوره‌ای خود به اروپا در هلسینکی به سر می‌برد، ادامه داد: نیازی نیست من به شما بگویم چه فرصت‌هایی هست، وظیفه ما رفع موانع موجود از جمله در زمینه بانکی است. سرمایه گذاری در ایران و تجارت با ایران، ایمن؛ سودبخش و با چشم انداز و آینده روشن است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه قوت و قدرت ما از تعداد سلاح‌ها و تجهیزات ما نمی‌آید بلکه ناشی از مردم ماست، گفت: امنیت ما بومی و متکی بر مقاومت و خلاقیت مردم ایران است. ملت ما در برابر تحریم، مقاوم است و برای ابراز نظرات و انتقادات خود به جای سربریدن، در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شود و در بخش های اقتصادی فعال است.

ظریف گفت: ما به بخش خصوصی خود اعتماد و اتکا می‌کنیم. ما به نسل جوان تحصیلکرده خود اتکا می‌کنیم. خوشحالم که صنایع دانش محور با مدیریت جوان‌ها در کشورم رو به گسترش است.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه ایران کشوری توانا است و بر موانع بانکی موجود نیز فائق می‌آید، گفت: ایرانیان با قوت و عزم راسخ وارد حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری شده‌اند و این به نفع دنیا و همسایگان است.

وی افزود: امنیت، اقتصاد، علم و تکنولوژی ما بومی بوده و این البته به معنای محروم کردن خود از زنجیره ارزش جهانی نیست؛ یا با هم برنده می‌شویم یا با هم می‌ بازیم ولی مطمئنم همه ما آینده روشن و مثبت را انتخاب می‌کنیم.