۰ نفر

تحقق اقتصادمقاومتی خواست همه ارکان نظام

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۴:۱۰
کد خبر: 127091

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم رعایت رویکردهای اقتصاد مقاومتی در اقدامات کلیه دستگاه‌ها فقط شامل دولت نمی‌شود، گفت: رویکردهای پنج گانه اقتصاد مقاومتی باید در برنامه‌ها، اقدامات و فعالیت‌های همه دستگاه‌های زیرمجموعه قوای سه گانه، نهادهای حاکمیتی و بخش خصوصی به طور جدی مدنظر قرار گیرد.

اسحاق جهانگیری عصر دوشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: این طور نیست که فقط دستگاه‌های اقتصادی دولت مورد خطاب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی باشند و سایر دستگاه‌ها از تکالیف و وظایف مبتنی بر اقتصاد مقاومتی معاف باشند، بلکه دستگاه‌های غیراقتصادی دولت و نیز دستگاه‌های سایر قوای سه گانه و به عبارتی همه نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارای سهم و مسئولیت هستند و باید در این زمینه گزارش عملکرد خود را به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارائه دهند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با تاکید براینکه تحقق اقتصاد مقاومتی خواست همه ارکان نظام است و پای اجرای این سیاست‌ها ایستاده‌اند، تصریح کرد: باید اقدامات و برنامه‌های همه دستگاه‌ها و نهادهای کشور رصد شود و تصمیمات و برنامه‌هایی که به نوعی مانع از تحقق اقتصاد مقاومتی هستند، مورد بازنگری قرار گرفته و اصلاح شوند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نسبت به اقتصاد مقاومتی حساسیت ویژه دارند و تحقق آن را پیگیری می‌کنند، گفت: همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید با جدیت و به صورت همه جانبه پای این موضوع بایستند و با اهتمام ویژه اجرای اقتصاد مقاومتی را دنبال کنند.

دکتر جهانگیری خطاب به دستگاه‌های اجرایی دولت گفت: پروژه‌ها و برنامه‌های اولویت دار دستگاه‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی احصاء و ابلاغ شده است و بودجه هر پروژه نیز مشخص گردیده است لذا انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی دولت با جدیت هرچه بیشتر اجرای این برنامه‌ها را دنبال کنند و نشان دهند که دولت به طور جدی به این سیاست‌ها باور دارد.

وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی وزارت نفت برای تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی معتبر کشور جهت بومی سازی فناوری و ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت گفت: این اقدام وزارت نفت در واقع تعریف جدیدی از ارتباط صنعت و دانشگاه ارائه کرده است و می‌تواند برای سایر دستگاه‌ها الگویی مناسب باشد.

در این جلسه که وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور، نفت، راه و شهرسازی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی نیز حضور داشتند، دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گزارشی از روند اجرا و پیگیری مصوبات گذشته ستاد ارائه کرد.

وی همچنین گزارشی از جلسات برگزار شده برای طراحی نظام رعایت رویکردهای اقتصاد مقاومتی ارائه کرد و به تشریح برنامه ریزی دبیرخانه ستاد برای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حصول اطمینان از انطباق اقدامات و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پرداخت.