۰ نفر

افشای تخلفات میلیاردی در دولت احمدی‌نژاد

۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۲
کد خبر: 107278

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور گفت: در گذشته در حوزه اقتصادی اتفاقاتی افتاد که صندوق بازنشستگی نیز از این موج مستثنا نبود و تخلفاتی در دولت قبل در حوزه اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری اتفاق افتاد که ....

با همکاری‌های دادستان تهران در حال پیگیری و بازگرداندن اموال به صندوق بازنشستگی کشوری هستیم. به عنوان نمونه فردی 120میلیون دلار از یکی از شرکت‌های پتروشیمی زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از آرمان ، این فرد ساکن لس‌آنجلس آمریکاست و در دولت قبلی قراردادی برای نقل و انتقالات ارزی آن مجموعه داشته که علاوه بر پرداخت نکردن 120میلیون دلار برای آن نقل و انتقالات ارزی، 1/4 دلار نیز برای جابه‌جایی دریافت می‌کرده است که البته بر اساس چکی که از این فرد در دوبی داشتیم آن را به اجرا گذاشته و از طریق پلیس اینترپل حکم بازداشت وی را گرفته و همچنین به قوه قضائیه شکایت کرده‌ایم که پس از آن یک چهارم یعنی معادل 100میلیارد تومان را از شرکای داخلی این فرد دریافت کرده و سه‌چهارم مابقی را پیگیری می‌کنیم. محمود اسلامیان به تخلف دیگری اشاره کرد و افزود: زمینی به ارزش 150میلیارد تومان در اتوبان صدر از سوی یکی از افراد معامله شده بود به‌طوری‌که زمین 150میلیاردی را به قیمت 32 میلیارد تومان به فروش رسانده بودند که از سوی محاکم قضایی پیگیری می‌کنیم. آن فرد هفت میلیارد تومان پول نقد و 25میلیارد تومان آپارتمان در شوش را که ارزشی بیشتر از 16میلیارد تومان نداشته را در ازای آن پرداخت کرده است. اسلامیان با اشاره به تخلف سوم گفت: پنج‌هزار متر زمین در شمال شهر تهران را به یک‌پنجم قیمت به یکی از مسئولان اجاره دادند که آن را نیز در یک سال گذشته از سوی مراجع قضایی پیگیری می‌کنیم و هفته گذشته حکم تخلیه این ملک را گرفتیم و به زودی این زمین به اموال صندوق بازنشستگی کشور بازمی‌گردد.

ملکی به ارزش 160میلیارد تومان را ماهی 40میلیون تومان اجاره داده بودند. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور در ادامه اظهارکرد: تصمیمات خارج از برنامه برای صندوق، هزینه‌های بسیاری را در پی داشته به‌طوری که در چهار دهه قبل 410میلیارد تومان هزینه به صندوق بازنشستگی کشوری تحمیل شده است. اسلامیان در نشست خبری پیدایش نظام بازنشستگی با اشاره به تصویب نخستین قانون استخدام کشوری در 22 آذر 1301 گفت: 93 سال پیش نخستین احکام بازنشستگی در کشور به تصویب رسید. وی افزود: صندوق بازنشستگی بدون کمک دولت قادر به ادامه حیات نیست بنابراین اگر تصمیماتی خارج از چارچوب برنامه‌های صندوق بازنشستگی به آن تحمیل شود مسلما به مشکلات زیادی برخورد می‌کند به طوری که 28 مورد تصمیم خارج از برنامه‌های صندوق بازنشستگی در چهار دهه قبل از قبیل قانون خدمات کشوری و کاهش سن بازنشستگی باعث تحمیل هزینه‌های بسیاری به این صندوق شد تا آنجا که 410میلیارد تومان در 4 دهه به صندوق بازنشستگی تحمیل شده است که البته این رقم در دولت‌های مختلف متفاوت است. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور ادامه داد: از بین 28 مورد تصمیم اتخاذ شده از سوی دولت و مجلس، صندوق فقط یکی از این تصمیمات را اجرا نکرد که البته خواهش کردیم ابتدا هزینه‌های تحمیلی را بپردازند تا پس از آن طرح را اجرا کنیم همچنین برای وصول بازنشستگی پیش از مورد به ازای هر بازنشسته باید 110میلیون تومان پرداخت شود. ماهی یک‌میلیارد و 700میلیون می‌دهیم وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه خواستار تغییراتی در قوانین صندوق شدیم زیرا هم‌اکنون یک میلیون و 262 هزار بازنشسته از صندوق بازنشستگی کشوری حقوق دریافت می‌کنند و همچنین حقوق 98درصد که حدود یک‌میلیون و 222هزار نفر از این افراد می‌شوند بین 750هزار تا 2میلیون تومان است و البته 2درصد از بازنشستگان طبق قوانین خاص حقوق بیشتری دریافت می‌کنند که این افراد شامل تعدادی از اساتید دانشگاه‌ها و قضات هستند که حقوق آنان براساس قانون خاص محاسبه می‌شود که ما نسبت به این موضوع اعتراض داریم. پیشنهاد دادیم حقوق سالانه بازنشستگان به صورت پلکانی افزوده شود.

اسلامیان گفت: بر اساس استانداردهای جهانی به ازای هر 6 نفر شاغل یک نفر بازنشسته وجود دارد در حالی که این رقم در صندوق بازنشستگی کشوری به زیر یک رسیده است و متاسفانه ورودی‌های ما به صندوق قطع و به صندوق‌های دیگر منتقل شده و استخدامی‌های جدید دولت در قالب تامین اجتماعی تحت پوشش قرار می‌گیرند که باید به این موضوع در برنامه ششم توسعه توجه شود. وی با اشاره به تخلفات برخی از کارکنان در صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: یکی از بخش‌های کار صندوق بازنشستگی در حوزه اقتصادی است که با ساماندهی بنگاه‌های اقتصادی و تمرکز بر مزیت‌های کشور شرایط بسیار خوبی را در اقتصاد فراهم می‌کند. همچنین پرداخت حقوق به بازنشستگان از سه محل کسورات از شاغلان، کمک دولت و سود شرکت‌ها تامین می‌شود بنابراین ماهانه حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان به بازنشستگان پرداخت می‌کنیم.