۰ نفر

تدوین بسته استخدامی مستقل برای پرستاران

۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۲۱:۲۷
کد خبر: 431684
تدوین بسته استخدامی مستقل برای پرستاران

فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر گفت: امسال باید یک بسته استخدامی مستقل برای پرستاران تدوین شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در نشستی با مسؤولان جامعه پرستاری پایتخت دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این نشست ضمن تقدیر از تلاش گروه‌های پرستاری در عرصه سلامت کشور، رشادت، ایثارگری و جانفشانی‌های پرستاران که در نبرد با ویروس کرونا و خدمت رسانی به هموطنان حماسه آفرینی کردند را برگ زرین دیگری بر کارنامه پر افتخار پرستاران این سرزمین برشمرد که مایه افتخار است و حماسه ای جهانی آفریدند.

به گفته زالی، فرهنگ اجتماعی  ایجاد شده در خصوص  تقدیر و تکریم از ایثار پرستاران باید به دستاوردهای عملیاتی منجر شده و تعارفات کلامی باید به راهکارهای عملی و اجرایی تبدیل شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران با اشاره به چالش ها و مشکلات این قشر غیور و خدوم  که در بحران کرونا نیز همچون دوران دفاع مقدس خالصانه به نقش آفرینی و خدمت رسانی مشغول شدند، بر لزوم پیگیری مطالبات جامعه پرستاری تاکید کرد.

وی با اشاره به فرسودگی کادر پرستاری درراستای ارائه خدمت بیماران کرونایی در طولانی مدت، خاطرنشان کرد: گرچه با تلاش مستمر پرستاران تاکنون با کمبود نیرو مواجه نشده ایم اما باید ذخیره نیروی انسانی برای شرایط سخت تر را همواره در نظر بگیریم.

زالی اضافه کرد: با توجه به اینکه عملکرد این ویروس هنوز کاملا شناخته شده نیست و ممکن است در پس هر فرودی با یک فراز از شیوع بیماری مواجه شویم. از داوطلبان حوزه تکنیکال پرستاری می توان به عنوان نیروهای مکمل در هنگام لزوم استفاده کرد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در بخش دیگری از سخنان خود مهمترین پیام و اصلی ترین مطالبه این نشست را تعیین مشاغل پرستاری به عنوان مشاغل حاکمیتی عنوان کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جبران خدمات پرستاری، تعرفه گذاری مستقل برای خدمات پرستاری را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: این امر می تواند باعث تحقق عدالت بین بخش های حرفه ای پرستاران شود.

زالی پیشنهاد کرد: امسال باید یک بسته استخدامی مستقل برای پرستاران تدوین شود. تبدیل وضعیت استخدامی پرستاران تبصره‌ای و شرکتی که در شرایط بحران در خط مقدم خدمت رسانی به جانفشانی پرداختند، بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: همچنین پرستاران داوطلبان ارائه خدمت به بیماران کرونایی و همکاران تعدیلی بخش‌های خصوصی و خیریه در اولویت استخدامی دانشگاهها قرار بگیرند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت، تاکید کرد:  قانون شهدا و ایثارگران باید به همکارانی که در راستای خدمت به بیماران کرونایی به شهادت رسیده و یا  دچار بیماری و آسیب شدند، تسری یابد و این عزیزان نیز در زمره ایثارگران قرار گیرند و باید بسته‌های حمایتی ویژه متناسب با شان پرستاران در این زمینه طراحی شود.

وی از تولید ماسک و گان و اقلام حفاظت فردی با استانداردهای و کیفیت خوب در روزهای آتی خبر داد که دغدغه همکاران در خصوص اقلام حفاظتی را کاهش می دهد.

فرمانده ستاد مقابله با کروناکلاتشهر تهران ثبات استخدامی را  مهمترین مطالبه پرستاران در شرایط فعلی دانست و تاکید کرد: بسته های تشویقی پرداختی باید یک چهارچوب مدون و مسمتر داشته باشد.

از دیگر موضوعات مورد بحث توسط  فرمانده ستاد مقابله با کرونا در این نشست می‌توان به اختصاص بیمارستان نیکان غرب به درمان همکاران درمانی و بهداشتی مبتلا به کرونا، مستندسازی خدمات ارزنده پرستاران در بحران کرونا، تبیین بسته بیمه ای حمایتی کامل برای پرستاران، متمرکز شدن نرم افزارهای متعدد ثبت اطلاعات توسط پرستاران بخش ها،  هماهنگی و یکپارچه سازی حمایت های مالی پرستاران در دانشگاه های مختلف اشاره کرد.

در این نشست، حاضران ضمن ارایه گزارشی از اقدامات، توانمندی‌ها و عملکردهای حوزه خود به تبیین چالش ها و مشکلات و مطالبات خود پرداختند  که تغییر ساختار جذب پرستاران، فرسودگی کادر پرستاری درصورت تداوم بحران، تبدیل وضعیت استخدامی، پروتکل استفاده از نیروهای داوطلب تخصصی و غیر تخصصی، کمبود وسایل حفاظت فردی، شیفت های گردشی بین بخش های کرونایی و غیر کرونایی، بسته های حمایتی و تشویقی از پرستاران، ساعت کاری، راه اندازی ستاد صیانت در سازمان نظام پرستاری، لغو قرارداد پرستاران در بیمارستان های خصوصی ، مشارکت کادر پرستاری نیروهای مسلح در راه اندازی نقاهتگاهها برخی از چالش های مطرح شده توسط حضار بود.

در خاتمه نشست پس از ارائه راهکارها و ارشادات لازم از سوی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران مقرر شد همکاران بسته های مدون حمایتی خود را پیشنهاد دهند تا به منظور پیگیری به مقامات بالادستی ارائه شود.

براساس این گزارش در نشست  مذکور روسای دانشکده های پرستاری و مدیران پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی شهیدبهشتی، ایران، تهران، آزاد، بقیة الله، ارتش) نماینده سازمان نظام پرستاری کشور، رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری تهران، نمایندگان پرستاری نیروهای مسلح حضور داشتند.