۰ نفر

انتقاد تلویحی رییس حفاظت اطلاعات قوه قضاییه از اتفاقات اخیر در زندان ها

۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۵
کد خبر: 565058
انتقاد تلویحی رییس حفاظت اطلاعات قوه قضاییه از اتفاقات اخیر در زندان ها

رییس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه بدون اشاره صریح به اتفاقات اخیر در زندان‌ها از جمله انتشار فیلم‌های مربوط به زندان اوین، گفت: اینکه در حوزه ماموریتی یک مدیر، اتفاقی رقم بخورد و وی پاسخگو نباشد جای گلایه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت الاسلام عبداللهی در نشست شورای معاونان سازمان زندان‌ها که با حضور مدیران زندان‌های سراسر کشور و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام اربعین حسینی و تسلیت ایام دهه آخر ماه صفر، خطاب به مدیران عالی زندان‌های سراسر کشور تاکید کرد: ما در مقابل جمعیتی که مورد لغزش و فریب قرار گرفتند مسئولیت داریم و این مسئولیت، صیانت از آنها و شناسایی علل و عوامل لغزش‌های آنان است.

وی با اشاره به تفاوت مسئولیت زندانبانی در کشور ما با سایر کشور‌ها اظهار کرد: در ایران اسلامی به تبعیت از ولایت و معارف دینی باید رفتار زندانبانی نیز در چارچوب رفتار اسلامی و قانونی باشد. عمق و گستره این موضوع تا آنجاست که در فرد مطرود از جامعه که خطایی کوچک یا بزرگ مرتکب شده و به صورت کوتاه‌مدت یا درازمدت در زندان به سر می‌برد، باید چنان تعالیمی به وی داده شود که متعالی‌تر از قبل به جامعه بازگردد تا ریشه برخی مسائل و مشکلات و انحرافات اجتماعی خشکیده شود.

این مسئول عالی قضایی با تبیین مسئولیت خطیر تربیتی که بر عهده مسئولان و مدیران زندان‌ها قرار داده شده است، اظهار کرد: زندان می‌تواند دانشگاهی باشد که همه افراد با استعداد‌های مختلف و آموزش‌ها و برنامه‌های فرهنگی که برای آنان ترتیب داده شده، آموزش لازم را ببینند تا به هدف تربیتی مورد نظر برسند.

عبداللهی در ادامه با ذکر این نکته که باید توجه کرد قبل از تربیت زندانیان، ابتدا به امور اصلاحی خودمان بپردازیم و قصور خودمان را شناسایی و جبران کنیم، تصریح کرد: ۴۲ سال از انقلاب اسلامی گذشته است و اینکه در حوزه ماموریتی یک مدیر، اتفاقی رقم بخورد و وی پاسخگو نباشد یا بگوید من نمی‌دانستم، ظلم به خود است و جای گلایه دارد.

رییس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه امروز دشمن در بحث هسته‌ای و موشکی و منطقه‌ای ناکام مانده و تنها پناهگاهش دستاویز قرار دادن کلمه «حقوق بشر» است، افزود: یکی از شاخص‌های آنها برای سوءاستفاده در قالب عنوان حقوق بشر، بحث زندان و زندانیان است؛ گرچه نمایندگان برخی از کشور‌ها بازدید‌های مختلفی از زندان‌های ما داشته‌اند که خروجی همه آنها این بوده که عملکرد و نحوه برخورد‌های ما مورد تحسین و تعریف آنان قرار گرفته است.

براساس آنچه خبرگزاری میزان منتشر کرده، وی در پایان بر ضرورت اهتمام مدیران نسبت به مراقبت، هدایت و تربیت صحیح زندانیان برای جلوگیری از سوءاستفاده دشمن در این خصوص تاکید کرد.