۰ نفر

سخنگوی دستگاه قضا طی نشست خبری؛

مرخصی زندانیان اختصاص به گروه خاصی ندارد

۳۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۱۸
کد خبر: 564698
مرخصی زندانیان اختصاص به گروه خاصی ندارد

نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه با خبرنگاران رسانه‌های مختلف امروز، چهارشنبه برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، «ذبیح‌الله خداییان» سخنگوی قوه قضاییه، امروز (چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه) در جریان نشست خبری خود به سؤالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف پاسخ داد.

در این نشست آخرین تحولات دستگاه قضا تشریح و به سوالات خبرنگاران در این حوزه پاسخ داده شد.

در ادامه اظهارات سخنگوی دستگاه قضا در این نشست خبری و پاسخ‌های وی به خبرنگاران به صورت اجمالی از نظر می‌گذرد.

26 هزار و 700 نفر از زندانیان در مرخصی هستند

سخنگوی قوه قضاییه گفت: مرخصی زندانیان اختصاص به گروه خاصی ندارد. اینطور نیست که افراد خاصی از مزایایی بیشتری استفاده کنند و یا مرخصی بیشتری به آنها داده باشیم. حدود 26 هزار و 700 نفر از زندانیان ما در مرخصی هستند که وابستگی به فرد و افراد خاصی ندارند. 23 هزار و 320 نفر از مرخصی پایان حبس استفاده کردند. در مورد افرادی که اسم آنها برده می شد مثل فریدون، خانم نعمت زاده، رضوی و هاشمی الان در زندان هستند؛ مرخصی رفته بودند و بازگشته اند. بقایی در مرخصی استعلاجی است و طبق گزارشات واصله در خارج از زندان تحت معالجه است. اقای مشایی در مرخصی بودند و غیبت کردند. اگر کفیل ایشان در موعد مقرر نسبت به معرفی وی اقدام نکند از طریق ضابطین نسبت به جلب فرد اقدام می شود.

پیشرفت‌های خوب قوه قضاییه در اجرای طرح کاداستر

خداییان گفت: در شش ماه گذشته پیشرفت‌های خوبی در اجرای طرح کاداستر بخصوص در رابطه با اراضی ملی و منابع طبیعی داشته‌ایم. سند مالکیت تمام جزایر ما از قبل صادر شده است. در رابطه با کاداستر در جزایر کیش و قشم پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم. سند کاداستری بیشتر اراضی که به نام دولت، مناطق آزاد یا سازمان جنگل‌ها و مراتع است صادر شده است.

انتقال 110 نفر از زندانیان خارج از کشور به زندان‌های ایران

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در شش ماه اخیر 110 نفر از زندانیان ما از خارج کشور به زندان های ما منتقل شدند. 6 نفر از زندانیان خارجی به خارج از کشور منتقل شدند. سال گذشته نیز حدود 256 نفر از ایرانیان مقیم زندان های خارج به داخل کشور منتقل شدند.بیش از 600 نفر از زندانیانی که در زندان های ما نگهداری می شدند به خارج از کشور منتقل شدند.

علت فوت متهم مفتاح خودرو رهنورد توسط پزشکی قانونی تاکنون اعلام نشده است

خداییان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره آخرین وضعیت پرونده مفتاح خودرو رهنورد و اینکه با فوت متهم ردیف اول پرونده استیفای حقوق شکات چطور انجام می شود، گفت: این شخص به 12 سال و 6 ماه حبس محکوم شده بود. پرونده در دیوان عالی کشور مطرح است و حدود 1700 شاکی دارد. چنانچه شخص مال داشته باشد اموال بین طلبکاران توزیع خواهد شد و با فوت شخص طلب طلبکاران ساقط نمی‌شود. علت فوت توسط پزشکی قانونی تاکنون اعلام نشده است.

اقدامات قوه قضاییه پیرامون پرونده‌های مرتبط با رمرزارزها

 «ذبیح‌الله خداییان» سخنگوی قوه قضاییه در دومین نشست خبری خود با خبرنگاران در ارتباط با وضعیت متضررین رمزارزها گفت: پرونده‌هایی در مورد رمزارزها در مراجع قضایی تشکیل شده است که مهمترین آنها پرونده «کریپتولند» است که در این پرونده 8 بازداشتی داریم. افراد زیادی در این پرونده متضرر شدند. این شبکه حدود 289 هزار نفر کاربر داشته است و میزان مطالبات آنها 200 میلیارد تومان است. اقدامات خوبی در جهت شناسایی متهمان و اموال آنها صورت گرفته است. بیش از 161 میلیارد و 500 میلیون تومان و همچنین 7 میلیون دلار از این شبکه کشف شده است.تاکنون 130 میلیارد تومان و حدود 6 میلیون و 600 هزار دلار بین افراد متضرر توزیع شده است.