۰ نفر

قیمت پوند امروز ۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۱

۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۰
کد خبر: 661419
قیمت پوند امروز ۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۱

نرخ و قیمت پوند انگلیس در صرافی های رسمی برای تاریخ ۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۱ اعلام شد. قیمت خرید پوند انگلیس در صرافی رسمی ۳۵۲۳۰ تومان است.

به گزارش سرویس طلا و ارز اقتصادآنلاین، واحد پول رسمی انگستان، پوند انگلیس نام دارد. هر پوند استرلینگ به ۱۰۰ پنس تقسیم می‌شود. در نمادشناسی ارزی، این واحد پولی را با GBP نیز نشان می‌دهند. همچنین نماد £ برای نشان دادن واحد پول انگستان رایج است. پوند استرلینگ پس از دلار ایالات متحده، یورو و ین ژاپن به عنوان چهارمین ارز معامله‌شده در بازار ارز معرفی می‌شود. این ارزها به همراه یوان چین، سبد ارزی حقوق ویژه قرعه کشی صندوق بین‌المللی پول را تشکیل می‌دهند.

قیمت پوند در بازار آزاد

قیمت پوند انگلیس امروز ۲۷ مرداد در بازار آزاد ارز تهران ۳۵ هزار و ۹۰۵ تومان است.

ماه/روز شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنجشنبه
هفته اول مرداد ۳۸۶۲۰۰ ۳۸۵۶۰۰ ۳۸۴۹۸۰ ۳۸۶۰۷۰ ۳۸۶۹۱۰ ۳۸۹۶۶۰
هفته دوم مرداد ۳۸۹۵۵۰ ۳۸۹۱۸۰ ۳۸۹۴۹۰ ۳۸۹۲۲۰ ۳۸۵۴۷۰ ۳۸۴۳۹۰
هفده سوم مرداد ۳۸۳۵۶۰ - - ۳۹۵۹۲۰ ۳۸۳۹۶۰ ۳۸۱۴۹۰
هفته چهارم مرداد ۳۷۸۴۵۰ ۳۷۰۱۹۰ ۳۶۹۵۸۰ ۳۶۶۹۱۰ ۳۶۲۰۷۰ ۳۵۹۰۵

قیمت پوند امروز در صرافی های رسمی

امروز ۲۷ مرداد ماه کانون صرافان قیمت پوند را ۳۵ هزار و ۲۳۰ تومان برای خرید و ۳۵ هزار و ۸۱۷ تومان برای فروش اعلام کرده است. این کانون روز گذشته، قیمت پوند را ۳۵ هزار و ۷۰۶ تومان برای خرید و ۳۶ هزار و ۱۲۳ تومان برای فروش اعلام کرده بود.

ماه/روز کانون صرافان شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنجشنبه
هفته دوم مرداد قیمت خرید - ۳۶۵۳۸ ۳۶۵۴۱ ۳۶۶۵۰ ۳۶۴۵۰ ۳۶۷۴۲
قیمت فروش - ۳۷۱۸۰ ۳۷۱۲۶ ۳۷۱۶۰ ۳۷۱۰۰ ۳۷۱۳۵
هفده سوم مرداد قیمت خرید ۳۶۷۰۰ - - ۳۶۶۱۰ ۳۶۴۲۷ ۳۶۲۶۵
قیمت فروش ۳۷۰۵۰ - - ۳۷۰۹۰ ۳۶۹۳۸ ۳۶۸۷۵
هفته چهارم مرداد قیمت خرید ۳۶۲۵۵ ۳۶۱۶۴ ۳۵۷۵۷ ۳۵۸۵۵ ۳۵۷۰۶  ۳۵۲۳۰
قیمت فروش ۳۶۷۲۲ ۳۶۶۲۷ ۳۶۱۰۷ ۳۶۱۳۰ ۳۶۱۲۳ ۳۵۸۱۷

پوند انگلیس چیست؟

یکی از بالاترین حجم معاملات در جهان به پوند مرتبط است. این پول به‌طور تقریبی ۱۳ درصد از حجم معاملات روزانه در بازارهای ارز را به خود اختصاص داده است.

متداول‌ترین جفت ارز پوند انگلیس و یورو (EUR / GBP) است. همچنین جفت دلار و پوند (GBP / USD) از اهمیت بسیاری برخوردار است. معامله‌گران ارزی از جفت (GBP USD) به عنوان cable نیز یاد می‌کنند. گاهی‌اوقات به منظور سادگی به جای عنوان استرلینگ از اسم مستعار کوید نیز برای پوند انگلیس استفاده می‌شود.

پوند انگلیس

این پول علاوه بر این کشور در سرزمین‌های برون‌مرزی بریتانیا از جمله جورجیا جنوبی، جزایر ساندویچ جنوبی و سرزمین قطب جنوب انگلیس وابسته ‌به جزایر کانال استفاده می‌شود. کشور آفریقایی زیمباوه نیز از پوند استرلینگ انگلیس استفاده می‌کند. در واقع بسیاری از ارز‌ها در جهان به پوند کشور انگلیس وابسته هستند از‌جمله جزایر فالکلند، جبل الطارق، سنت هلنی، جرسی، گرنزی، مانکس، اسکاتلند و ایرلند شمالی.