۰ نفر

طلای جهانی چقدر افزایش یافت؟

۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۴۲
کد خبر: 657836
طلای جهانی چقدر افزایش یافت؟

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۱۷۷۳ دلار و ۹۱ سنت رسید.

به‌گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، قیمت طلا برای پنجمین روز پیاپی در بحبوحه‌ ضعف گسترده دلار آمریکا و تمایل بازار به سرمایه‌گذاری‌های ایمن به‌دنبال نگرانی درمورد رکود اقتصاد دنیا افزایش یافت.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۱۷۷۳ دلار و ۹۱ سنت رسید.

شاخص دلار آمریکا در روز دوشنبه به‌خاطر ترس از رکود در آمریکا در بحبوحه اطلاعات ناامیدکننده اقتصادی ۰.۱۳ درصد کاهش یافت و به حدود ۱۰۵.۲۴ رسید. شاخص مدیران خرید در بخش تولید کارخانه‌ای در آمریکا به پایین‌ترین رقم از ۲۰۲۰  یعنی ۵۲.۸ رسیده‌است. این رقم در ماه گذشته برابر با ۵۳ بود.

به‌علاوه، آمار ناامیدکننده اقتصادی در منطقه یورو و چین هم بر ارزش دلار و به‌دنبال آن قیمت طلا تاثیر گذاشته‌است.

خرده‌فروشی در آلمان ۸.۸ درصد نسبت‌به سال قبل کاهش‌یافته است. از طرف دیگر، طبق گزارش منابع آگاه، نانسی پلوسی، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا قرار است در روز سه‌شنبه از تایوان بازدید کند که نشان دهد آمریکا در برابر تهدید چین ساکت نمی‌نشیند. برخی منابع هم گزارش داده‌اند آمریکا در فکر محدود کردن ارسال تجهیزات ساخت ریزتراشه به تولیدکنندگان چینی است.

دراین‌بین، بازار سهام وال‌استریت افت متوسطی داشته و سود ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا به حدود ۲.۵۸ درصد رسیده‌است، یعنی پایین‌ترین رقم طی ۴ ماه گذشته. شاخص بورس اس‌پی۵۰۰ هم ۰.۲۵ درصد طی یک روز کاهش‌یافته است.

روی‌هم‌رفته، ضعف دلار آمریکا و تمایل بازار به سرمایه‌های ایمن به نفع خریداران طلا خواهد بود.