۰ نفر

یک فعال بازار طلا در گفت و گو با اقتصاد آنلاین؛

طلا بخریم یا نه؟

۱۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۳۹
کد خبر: 652107
طلا بخریم یا نه؟

یک فعال بازار طلا، گفت: در این مواقع که نوسانات شدیدی وجود دارد مردم باید با دقت و احتیاط وارد بازار شوند زیرا در چنین شرایطی بیشترین آسیب به سرمایه‌های خرد وارد می‌شود و می‌تواند خطرناک باشد.

اقتصاد آنلاین _ صبا نوبری؛ «عبادلله محمدولی» کارشناس بازار طلا و سکه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار، گفت: بازار مدت‌ها است که با فرازونشیبی همراه شده که بخشی از آن به دنبال نوسانات قیمت اونس جهانی بوده است.

وی افزود: امروز هر اونس جهانی از ۱۹۲۷ دلار به ۱۷۴۵ دلار رسیده که نشان دهنده این نوسانات قیمتی است و بخش عمده آن ریشه در تنش‌های میان اوکراین و روسیه دارد.

این کارشناس ادامه داد: در بازار داخلی نیز طی ۳ - ۴ ماه گذشته نوسانات، گاه کاهشی و گاه افزایشی بوده است؛ به این صورت که هر مثقال طلا در محدوده ۶ میلیون و ۷۰۰ تا ۶ میلیون و ۱۴ تومان در نوسان بوده است.

به گفته محمدولی بازار هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده و ثباتی که مشتریان خواهان آن هستند وجود ندارد. این ثبات به معامله‌گران اجازه می‌دهد خرید و فروش خود را انجام دهند اما نوسانات اخیر بیشتر میدان را برای افرادی که با انگیزه‌های سوداگرانه و برای نوسان‌گیری وارد بازار می‌شوند فراهم کرده است.

این فعال بازار همچنین به مردم توصیه کرد: پیشنهاد می‌کنم در این مواقع که نوسانات شدیدی وجود دارد با دقت و احتیاط و همچنین با مشورت کامل وارد بازار شوید زیرا در چنین شرایطی بیشترین آسیب به سرمایه‌های خرد وارد می‌شود و می‌تواند خطرناک باشد.

محمدولی همچنین درباره آینده بازار گفت: پیشبینی می‌کنم تا انتهای هفته هر مثقال طلا در محدوده ۵ میلیون و ۹۰۰ تا ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در نوسان باشد؛ مگر اینکه اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ دهد که از قدرت پیشبینی ما خارج خواهد بود.