۰ نفر

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر؛

پیش بینی قیمت طلا تا پایان هفته

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۰۹
کد خبر: 634015
پیش بینی قیمت طلا تا پایان هفته

قیمت انواع سکه در بازار طلا تحت تاثیر تعطیلی بازار جهانی طلا و ثبات قیمت دلار در نیمه اول کانال ۲۸ هزار تومان در بازار آزاد نوسانات کاهشی را تجربه می‌کند. به‌طوریکه قیمت سکه امامی و سکه گرمی به ترتیب، ۵۰ و ۶۰ هزار تومان کاهش یافته است.

اقتصاد آنلاین - پانیذ رحیمی؛ قیمت انواع سکه در بازار طلا و سکه تحت تاثیر تعطیلی بازار اونس جهانی و ثبات دلار در پله‌های ابتدایی کانال ۲۸ هزار تومان کاهش قیمت داشته است؛ در نتیجه این نوسانات کاهشی سکه امامی و سکه گرمی به ترتیب ۵۰ و ۶۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کردند.  

به این ترتیب سکه امامی در این ساعت از معاملات، ۱۳میلیون و ۳۱۶ هزارتومان قیمت خورده است. این سکه روز گذشته با قیمت ۱۳میلیون و ۳۶۱ هزارتومان معامله می‌شد که کاهش قیمتی در حدود ۵۰ هزار تومان را نشان می‌دهد.

نیم سکه نیز با قیمت ۷میلیون و ۳۴۵ هزارتومان معامله می‌شود. آخرین قیمت معاملاتی نیم سکه در روز گذشته، ۷میلیون و ۳۹۰ هزارتومان بود که با کاهشی نزدیک به ۵۰ هزار تومان قیمت روبرو بوده است.

همچنین ربع سکه ۴ میلیون و ۳۵۲ هزارتومان قیمت خورده است که نسبت به قیمت روز معاملاتی گذشته معادل ۴ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان، کاهش قیمت ۲۰ هزار تومانی داشته است.

هر سکه یک گرمی نیز با قیمت ۲میلیون و ۶۵۲ هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به قیمت آن در روز گذشته معادل ۲ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان کاهش قیمتی در حدود ۶۰ هزار تومان داشته است.

حباب سکه چقدر است؟

در این لحظه از معاملات باتوجه به کاهش قیمت طلا و افزایش تقاضا حباب سکه بزرگتر شده است؛ به این ترتیب هر سکه امامی ۷۵۵ هزارتومان، نیم سکه، یک میلیون و ۵۷ هزارتومان، ربع سکه، یک میلیون ۲۰۷ هزار تومان و هر سکه یک گرمی، یک. میلیون و ۱۰۲ هزار تومان حباب دارد.

محمد کشتی آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با نوسانات اخیر قیمت طلا در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: به‌ دنبال کاهش ۱۵ دلاری اونس جهانی در مقایسه با هفته گذشته انتظار کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه وجود داشت؛ اما به دلیل نوسانات افزایشی نرخ دلار در بازار ارز، این انتظار محقق نشد و افزایش قیمت انواع سکه را شاهد بودیم.

وی درباره وضعیت بازار تا پایان هفته افزود: امروز متاثر از ثبات قیمت دلار و تعطیلی بازار اونس جهانی با کاهش قیمت‌ها روبرو بودیم که این نزول سبب افزایش تقاضا و نیز بزرگتر شدن حباب سکه شد. همچنین با توجه به فروکش کردن تنش‌ها و التهابات میان روسیه و اوکراین پیش بینی می‌شود قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تا پایان هفته جاری در محدوده فعلی خود باقی بماند.