۰ نفر

در اولین روز معاملاتی هفته؛

پیش بینی قیمت دلار در صورت شکست خوردن برجام

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۴۱
کد خبر: 633693
پیش بینی قیمت دلار در صورت شکست خوردن برجام

در اولین روز معاملاتی هفته، نرخ دلار در بازار آزاد نسبت به روز معاملاتی گذشته افزایش را تجربه کرد، به طوریکه در آغاز معاملات معادل ٢٨ هزار و ٧۵٠ تومان قیمت خورده بود اما در ادامه با اندکی کاهش به قیمت ٢٨ هزار و ۵٨٠ تومان رسید.

اقتصاد آنلاین – پانیذ رحیمی؛ قیمت دلار که به ‌دنبال تعطیلات به مناسبت عید فطر ثبات قیمت را تجربه می‌کرد، صبح اولین روز معاملاتی هفته را با نرخ ٢٨ هزار و ٧۵٠ تومان آغاز کرد اما در ادامه معاملات با اندکی کاهش قیمت به ٢٨ هزار ۵٨٠ تومان رسید.

کانون صرافان نیز دلار را ۲۵هزار و ۵٩٣ تومان برای خرید و ۲۵هزار و ٨۶٨ تومان برای فروش قیمت گذاری کرده است. این کانون روز معاملاتی گذشته، قیمت دلار را ۲۵ هزار و ۴۶٠ تومان برای خرید و ۲۵ هزار و ٧٠٠ تومان برای فروش اعلام کرده بود که در معاملات امروز افزایشی در حدود ١٣٠ تومان را در قیمت خرید آن را نشان می‌دهد.

یورو در صرافی‌ها ۲۸ هزار و ٢۴٧ تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۵٣۵ تومان برای فروش قیمت خورده است. آخرین قیمت روز معاملاتی گذشته یورو در صرافی‌ها ۲۸ هزار و ٢٧٠ تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۵۵٠ تومان برای فروش قیمت خورده بود که کاهشی نزدیک به ٣٠ تومان را در قیمت خرید این اسکناس نشان می‌دهد. 

همچنین در صرافی ملی، دلار با قیمت ۲۵ هزار و ٧٠٩ تومان برای فروش و ٢۵هزار و ۴۵٣ تومان برای خرید معامله می‌شود. روز معاملاتی گذشته دلار در این صرافی ۲۵ هزار و ٧٠٧ تومان برای فروش و ٢۵ هزار و ۴۵١ تومان برای خرید قیمت خورده بود که اندکی افزایش قیمت را نشان می‌دهد. 

یورو نیز در این صرافی، ۲۸هزار و ۵١٠ تومان برای فروش و ٢٨ هزار و ٢٢۶ تومان برای خرید قیمت خورده است که نسبت به قیمت آن در روز معاملاتی گذشته معادل ۲۸ هزار و ۵۴٢ برای فروش و ٢٨ هزار و ٢۵٨ برای خرید کاهش قیمت اندکی را نشان می‌دهد.  

رادپور، کارشناس بازار در رابطه با نرخ دلار در بازار ارز در هفته جاری در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: در صورت عدم توافق انتظار افزایش قیمت ارز تا ۴٠ درصد را داریم، اما اگر برجام به توافق برسد تصور می‌شود قیمت‌ها در حدود نرخ فعلی تثبیت شود و ریزش چندانی نداشته باشد. در این صورت تا پایان سال با وجود تورم ۴۵ درصدی، دلار زیر ٣٠ هزار تومان نخواهیم داشت. 

وی در این‌باره با اشاره به داشتن حق وتو آمریکا و اوضاع نگران کننده ایران ادامه داد: در وضعیت فعلی، مهره روسیه سنگ اندازی می‌کند. پوتین مانع جدی‌تری است که با عملکردش پایه‌های سلطنتش را به‌ لرزه درآورده است.