۰ نفر

گزارش امروز بازار؛

پیش بینی قیمت طلا و سکه/ آرامش به بازار بر می گردد؟

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۳۹
کد خبر: 633692
پیش بینی قیمت طلا و سکه/ آرامش به بازار بر می گردد؟

قیمت انواع سکه در بازار طلا تحت تاثیر تعطیلی بازار جهانی طلا و افزایش قیمت دلار در بازار آزاد نوساناتی را تجربه می‌کند. به‌طوریکه قیمت سکه امامی ١۶٠ هزار تومان افزایش و قیمت ربع سکه کاهش قابل توجهی یافته است.

اقتصاد آنلاین – پانیذ رحیمی؛ در شرایطی که بازار جهانی تعطیل است و آخرین قیمت اونس جهانی با اندکی کاهش معادل ١٨٨٣ دلار و ۴٠ سنت ثبت شده، از طرفی قیمت دلار در حال پیشروی در کانال ٢٨ هزار تومان است و در نیمه کانال مذکور معامله می‌شود، در نتیجه شرایط شاهد نوسانات قیمتی در بازار طلا و سکه هستیم، به‌گونه‌ای که با افزایش حدود ٢٠٠ هزار تومانی قیمت سکه امامی و افزایش ٩٠ هزار تومانی نیم سکه روبرو هستیم. 

به این ترتیب سکه امامی در این ساعت از معاملات، ۱۳میلیون و ٣٧٣ هزارتومان قیمت خورده است. این سکه روز پنجشنبه با قیمت ۱۳میلیون و ٢١٠ هزارتومان معامله می‌شد که افزایش قیمتی در حدود ١۶٠ هزار تومان را نشان می‌دهد.

نیم سکه نیز با قیمت ۷میلیون و ٣٩٠ هزارتومان معامله می‌شود. آخرین قیمت معاملاتی نیم سکه در روز پنجشنبه هفته گذشته، ۷میلیون و ٣٠٠ هزارتومان بود که با افزایش نزدیک به ٩٠ هزار تومان قیمت روبرو بوده است

همچنین ربع سکه ۴میلیون و ٣٧٠ هزارتومان قیمت خورده است که نسبت به قیمت روز معاملاتی گذشته معادل ۴ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان، افزایش قیمت ٧٠ هزار تومانی داشته است.

هر سکه یک گرمی نیز با قیمت ۲میلیون و ٧١٠ هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به قیمت آن در روز گذشته معادل ۲ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان افرایش قیمت اندکی داشته است.

حباب سکه چقدر است؟

به این ترتیب هر سکه امامی ٧٠٩ هزارتومان، نیم سکه، یک میلیون و ۵۶ هزارتومان، ربع سکه، یک میلیون ٢٠١ هزار تومان و هر سکه یک گرمی، یک. میلیون و ١۴٩ هزار تومان حباب دارد.

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر در رابطه با روند بازار پس از امروز در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: تجربه از گذشته تاکنون نشان داده همیشه در ماه مبارک رمضان رکود در بازار وجود داشته است. انتظار می‌رود بعد از ماه رمضان آرامش نسبی به بازار برگردد و تقاضا و داد و ستد در صنعت طلا افزایش پیدا کند.

وی در ادامه افزود: طی دوسال گذشته در بازار طلا و سکه آرامشی که باید حاکم نبوده اما در سال جاری به‌نظر می‌رسد این آرامش به بازار بازگشته و انتظار می‌رود به‌دنبال ثبات در بازار ارز و باتوجه به نرخ اونس جهانی و همچنین عملکرد بانک مرکزی رونق به بازار بازگردد. البته باید این نکته را در نظر داشت که در رابطه با سکه بنا به نسبت عرضه و تقاضا گاه نوساناتی مشاهده می‌شود که در صورت عدم تامین تقاضا با افزایش قیمت انواع سکه روبرو خواهیم بود.