۰ نفر

طلای جهانی اندکی افزایش یافت

۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۷:۴۰
کد خبر: 631768
طلای جهانی اندکی افزایش یافت

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۸ درصد افزایش به ۱۸۹۹ دلار و ۸۲ سنت رسید.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۸ درصد افزایش به ۱۸۹۹ دلار و ۸۲ سنت رسید. افزایش اخیر قیمت طلا را می‌توان نتیجه کاهش شاخص دلار آمریکا پس‌از رسیدن آن به بالاترین رقم طی ۲۰ سال گذشته دانست. شاخص دلار با یک کاهش ۰.۱۲ درصدی به ۱۰۳.۵۵ رسیده‌است.

اما ادامه بحران اوکراین و نگرانی‌ها در مورد قرنطینه‌های کرونایی در چین و همچنین تلاش فدرال‌رزرو آمریکا در تأکید بر ایمن بودن دلار برای سرمایه‌گذاری، همچنان قیمت طلا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عامل اصلی تاثیرگذار در افزایش ارزش دلار و همچنین قیمت طلا تصمیم فدرال‌رزرو آمریکا برای بالا بردن نرخ بهره است که هفته آینده اعلام خواهد شد. طبق آنچه جروم پاول، رییس فدرال‌رزرو آمریکا در اجلاس صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده، انتظار می‌رود نرخ بهره ۵۰ واحد افزایش یابد. در شرایطی که کاهش نقدینگی از اقتصاد آمریکا در دستور کار قرار دارد، باید منتظر تصمیم سیاست‌گذاران فدرال‌رزرو درمورد پایین آوردن ترازنامه‌ها بود.

افزایش قیمت طلا می‌تواند نتیجه عکس‌العمل اولیه به اطلاعات اقتصادی ناامیدکننده آمریکا باشد. تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی ۱.۴ درصد پایین‌تر از انتظار بازار بوده‌است که حاکی از کاهش سرمایه‌گذاری خصوصی، پایین آمدن صادرات و هزینه‌کرد دولت فدرال و همچنین کاهش واردات است. این در شرایطی است که همه‌گیری کرونا همچنان بر فعالیت‌های اقتصادی تاثیر می‌گذارد.