۰ نفر

گزارش بازار در نیمه اول معاملات؛

سکه امامی به کانال ۱۲ میلیون بازگشت

۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۴۳
کد خبر: 629562
سکه امامی به کانال ۱۲ میلیون بازگشت

در شرایطی که قیمت اونس در بازار طلای جهانی کاهش ۷ دلاری را نسبت به روز گذشته تجربه می‌کند و دلار در مدار نوسانی در میانه کانال ۲۷ هزار تومان با نرخ ۲۷ هزار و ۵۸۰ تومان معامله می‌شود، بازار طلا و سکه تحت تاثیر این شرایط با کاهش قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته روبرو بوده است.

اقتصاد آنلاین – پانیذ رحیمی؛ قیمت اونس جهانی در آخرین لحظات روز گذشته نوساناتی را تجربه کرد و ۱۵دلار کاهش را ثبت کرد. صبح امروز نیز در ادامه روند نزولی روز گذشته مجددا با ۷ دلار کاهش به قیمت ۱۹۴۰ دلار و ۳۷ سنت رسید. از سوی دیگر نیز نرخ دلار تحت تاثیر اخبار سیاسی پیرامون مذاکرات وین، اندکی کاهش قیمت داشته و در نیمه کانال ۲۷ هزار تومان در نوسان است؛ بنابراین تحت تاثیر این شرایط، شاهد کاهش قیمت انواع سکه بودیم به‌طوریکه قیمت سکه امامی به کانال ۱۲ میلیون بازگشت. 

به این ترتیب سکه امامی در این لحظه از معاملات در میان کانال ۱۲ و ۱۳ میلیون تومان در رفت و آمد است به گونه‌ای که با نرخ ۱۲ میلیون و ۹۹۸ هزار تومان خرید و فروش می‌شود که کاهش ۴۰ هزار تومانی را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد.

نیم سکه نیز در این ساعت از معاملات  با قیمت ۷میلیون و ۲۳۰ هزارتومان معامله می‌شود که  نسبت به آخرین قیمت معاملاتی روز گذشته با نرخ ۷ میلیون و ۲۴۵ هزار تومان، کاهشی در حدود ۱۵ هزار تومان را تجربه کرده است.

همچنین ربع سکه ۴میلیون و ۲۴۴ هزارتومان قیمت خورده که نسبت به روز گذشته کاهش ۱۵ هزار تومانی داشته است. آخرین قیمت معاملاتی این سکه در روز گذشته ۴ میلیون و۲۵۲ هزار تومان بود.

هر سکه یک گرمی نیز با قیمت  ۲میلیون و ۵۷۸ هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به نرخ روز گذشته آن معادل ۲ میلیون و ۵۸۲ هزار تومان، کاهش قیمت اندکی را ثبت کرده است. 

حباب سکه چقدر است؟

هم زمان با افت قیمت سکه و افزایش تقاضا حباب سکه افزایش یافت؛ به این ترتیب هر سکه امامی ۳۷۶ هزارتومان، نیم سکه، ۹۱۳ هزارتومان، ربع سکه، یک میلیون و ۸۵ هزار تومان و هر سکه یک گرمی، یک میلیون و ۲۲ هزار تومان حباب دارد.