۰ نفر

به دنبال اخبار گشایش منابع ارزی؛

دلار به نیمه کانال ۲۷هزارتومان نزدیک شد

۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۵۴
کد خبر: 629088
دلار به نیمه کانال ۲۷هزارتومان نزدیک شد

امروز قیمت دلار در بازار آزاد تحت تاثیر خبر انجام توافقات پیرامون آزادسازی بخشی از منابع ایران توسط سخنگوی وزارت امورخارجه با روندی کاهشی با قیمت ۲۷ هزار و ۶۲۰ تومان معامله شد.

اقتصاد آنلاین – پانیذ رحیمی؛ قیمت دلار که روز گذشته معاملات را  با قیمت ٢٧ هزار و ۸۴۰ تومان به پایان برد، صبح امروز با نرخ ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان آغاز به کار کرد. اما در ادامه معاملات تحت تاثیر نشر اخباری از انجام توافقات پیرامون آزادسازی بخشی از منابع ایران توسط سخنگوی وزارت امورخارجه و ابراز امیدواری نسبت به توافقات وین قیمت این اسکناس روندی کاهشی در پیش گرفت، به گونه‌ای که در این لحظه معادل ۲۷ هزار و ۶۶۰ تومان خرید و فروش می‌شود.

کانون صرافان نیز دلار را ٢۵ هزار و ۱۹۸ تومان برای خرید و ۲۵هزار و ۴۵۴ تومان برای فروش قیمت‌گذاری کرده است. این کانون در روز گذشته، قیمت دلار را ۲۵ هزار و ۲۴۶ تومان برای خرید و ۲۵ هزار و ۵۲۶ تومان برای فروش اعلام کرده بود که در معاملات امروز کاهش اندکی در قیمت خرید ان را نشان می‌دهد.

یورو نیز در صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۴۱۲ تومان برای خرید و ۲۸ هزار و ۷۲۴ تومان برای فروش قیمت خورده است. روز گذشته یورو در صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۳۷۶ تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۷۱۹ تومان برای فروش قیمت خورده بود افزایش اندکی را در قیمت آن نشان می‌دهد.

همچنین در صرافی ملی، دلار با قیمت ۲۵ هزار و ۴۳۶ تومان برای فروش و ٢۵هزار و ۱۸۳ تومان برای خرید معامله می‌شود. روز گذشته دلار در این صرافی ۲۵ هزار و ۴۳۳ تومان برای فروش و ۲۵ هزار و ۱۸۰ تومان برای خرید قیمت خورده بود که اندکی افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

یورو نیز در این صرافی، ۲۸هزار و ۶۵۱ تومان برای فروش و ٢٨ هزار و ۳۶۶ تومان برای خرید قیمت خورده است که نسبت به قیمت آن در روز گذشته معادل ۲۸ هزار و ۶۴۲ برای فروش و ۲۸ هزار و ۳۵۷ برای خرید افزایش قیمت اندکی داشته است.

اخبار سیاسی مرتبط با صحبت‌های امروز سخنگوی وزارت امور خارجه امروز مبنی بر انجام شدن توافقاتی برای آزادسازی بخشی از منابع ایران و بازگشت پول‌های مربوط به صادرات کالا و خدمات از ایران بر بازار ارز تاثیر گذاشت و سبب کاهی قیمت‌ دلار شد.

از سوی دیگر نیز خطیب زاده پیرامون مذاکرات وین با بیان اینکه جو وین منفی نیست و منتظر پاسخ مناسب آمریکا هستیم ضمن اشاره به سیاست تاخیری واشنگتن گفت: روشن است رفع تحریم موضوع مهمی است و وزارت خارجه برای رفع تحریم با تمام جدیت وارد شده  و خنثی سازی تحریم‌ها از جمله وظایف دولت و وزارت خارجه است. ایران و ۱+۴ در چارچوب گفت وگوهای قبلی روابط خود را ادامه می‌دهند و ایران هم هیچکدام از اقدامات هسته‌ای خود را متوقف نکرده است.

وی در رابطه با مذاکرا ت وین همچنین گفته بود: در ۱۱ ماه مذاکرات همواره گفتیم تا زمانی درباره همه چیز توافق نشود درباره هیچ چیز توافق نمی‌شود. امروز هم توافقی در دسترس نداریم که درباره آن صحبت کنیم. موضوعاتی باقیمانده که به محض اینکه تمام شود می‌توانیم بگوییم توافق در دسترس است.

با وجود اینکه اخبار مرتبط با آزادسازی منابع ارزی سبب کاهش مقطعی قیمت دلار در بازار آزاد ارز می‌شوند، از سوی دیگر نیز اخبار ضد و نقیضی پیرامون مذاکرات وین منتشر می‌شود که با توجه به سیاست تاخیر که واشگنتن در پیش گرفته و اظهارات اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه کشور در شرایط حساسی قرار دارد که باید دید نتیجه این توافقات به چه نتیجه‌ای خواهد رسید.