۰ نفر

گزارش بازار در نیمه اول معاملات؛

قیمت دلار در مدار کاهشی قرار گرفت

۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۰۵
کد خبر: 628929
قیمت دلار در مدار کاهشی قرار گرفت

صبح امروز درحالیکه خبرانجام توافقات پیرامون آزادسازی بخشی از منابع ایران توسط سخنگوی وزارت امورخارجه منتشر شد، دلار در اولین معاملات با نرخ ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد اما در ادامه با اندکی افزایش به ۲۷ هزار و ۹۵۰ تومان رسید.

اقتصاد آنلاین - پانیذ رحیمی؛ قیمت دلار از ابتدای هفته متاثر از انتشار اخباری حاکی از تکذیب خبر آزادسازی دارایی ۷ میلیارد دلاری ایران توسط سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا و همچنین افزایش ابهامات در رابطه با مذاکرات وین و  نشر اخباری مبنی بر احتمال عدم حذف نام سپاه پاسداران از لیست سازمان‌های تروریستی جهش یافت، به طوریکه روز گذشته معاملات را با قیمت ٢٧ هزار و ۸۴۰ تومان به پایان برد. این اسکناس معاملات صبح امروز را متاثر از اعلام انجام گیری توافقات پیرامون آزادسازی بخشی از منابع ایران و اخبار ضد و نقیض سیاسی پیرامون توافقات با امریکا  با اندکی افزایش‌ با نرخ ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان معاملات را آغاز کرد اما در ادامه با اندکی افزایش به نرخ ۲۷ هزار و ۹۵۰ تومان رسید. 

کانون صرافان نیز دلار را ٢۵ هزار و ۲۳۰ تومان برای خرید و ۲۵هزار و ۴۹۷ تومان برای فروش قیمت‌گذاری کرده است. این کانون در روز گذشته، قیمت دلار را ۲۵ هزار و ۲۴۶ تومان برای خرید و ۲۵ هزار و ۵۲۶ تومان برای فروش اعلام کرده بود که در معاملات امروز کاهش اندکی در قیمت خرید ان را نشان می‌دهد.

یورو نیز در صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۴۱۳ تومان برای خرید و ۲۸ هزار و ۷۳۹ تومان برای فروش قیمت خورده است. روز گذشته یورو در صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۳۷۶ تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۷۱۹ تومان برای فروش قیمت خورده بود افزایش اندکی را در قیمت آن نشان می‌دهد.

همچنین در صرافی ملی، دلار با قیمت ۲۵ هزار و ۴۳۶ تومان برای فروش و ٢۵هزار و ۱۸۳ تومان برای خرید معامله می‌شود. روز گذشته دلار در این صرافی ۲۵ هزار و ۴۳۳ تومان برای فروش و ۲۵ هزار و ۱۸۰ تومان برای خرید قیمت خورده بود که اندکی افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

یورو نیز در این صرافی، ۲۸هزار و ۶۵۱ تومان برای فروش و ٢٨ هزار و ۳۶۶ تومان برای خرید قیمت خورده است که نسبت به قیمت آن در روز گذشته معادل ۲۸ هزار و ۶۴۲ برای فروش و ۲۸ هزار و ۳۵۷ برای خرید افزایش قیمت اندکی داشته است.