۰ نفر

همزمان با تایید خبر آزادسازی منابع مالی بلوکه شده ایران؛

نوسان دلار در مرز کانال ۲۷هزارتومان

۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۴۱
کد خبر: 627632
نوسان دلار در مرز کانال ۲۷هزارتومان

روند افزایشی قیمت دلار تحت تاثیر تایید خبر آزاد‌سازی منابع مالی بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی توسط وزارت امور خارجه در کانال ۲۸ هزار تومان متوقف شد و دلار در این لحظه در مرز کانال ۲۷هزارتومان و ۲۸هزارتومان در حال معامله است.

اقتصاد آنلاین – پانیذ رحیمی؛ قیمت دلار که از ابتدای هفته روندی افزایشی داشت، روز یکشنبه وارد کانال ۲۸هزارتومان شد و به پیشروی در آن ادامه داد. اما این اسکناس که روز گذشته نوسانات ملایمی را در پله اول این کانال تجربه کرد، معاملات را با نرخ ۲۸ هزار و ۱۱۰ تومان به پایان برد. قیمت دلار آزاد صبح امروز، ۲۴ فروردین ماه را با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰ تومان آغاز کرد و در ادامه با کاهش قیمت، مجددا وارد کانال ۲۷ هزار تومان شد و تا لحظه نگارش این گزارش در مرز کانال ۲۷هزار و ۲۸هزارتومان معامله می‌شود.

کانون صرافان نیز دلار را ۲۵هزار و ۴۶ تومان برای خرید و ۲۵هزار و ۳۲۱ تومان برای فروش قیمت گذاری کرده است. این کانون روز گذشته، قیمت دلار را ۲۵ هزار و ۹۱ تومان برای خرید و ۲۵ هزار و ۳۵۱ تومان برای فروش اعلام کرده بود که در معاملات امروز کاهش اندکی را نشان می‌دهد.

یورو نیز در صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۱۱۴ تومان برای خرید و ۲۸ هزار و ۴۶۳ تومان برای فروش قیمت خورده است. روز گذشته یورو در صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۱۳۴ تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۴۴۰ تومان برای فروش قیمت خورده بود که اندکی کاهش در قیمت خرید آن داشته است. 

همچنین در صرافی ملی، دلار با قیمت ۲۵ هزار و ۱۹۰ تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۹۳۹ تومان برای خرید معامله می‌شود. روز گذشته دلار در این صرافی ۲۵ هزار و ۲۷۰ تومان برای فروش و ۲۵ هزار و ۱۹ تومان برای خرید قیمت خورده بود که با حدود ۸۰ تومان کاهش در قیمت خرید آن روبرو بوده است.

یورو نیز در این صرافی، ۲۸هزار و ۳۲۱ تومان برای فروش و ۲۸ هزار و ۳۹ تومان برای خرید قیمت خورده است که نسبت به قیمت آن در روز گذشته معادل ۲۸ هزار و ۳۸۲  برای فروش و ۲۸ هزار و ۱۰۰ برای خرید کاهش قیمت اندکی را نشان می‌دهد.

به نظر می‌رسد تایید خبر آزاد‌سازی منابع مالی بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی توسط وزارت امور خارجه و تقویت ذخایر ارزی و همچنین دخالت بازارساز سبب کاهش اندک قیمت و ثبات نسبی قیمت دلار در بازار آزاد شده است.