۰ نفر

در گفت و گو با اقتصادآنلاین عنوان شد؛

چشم انداز بازار طلا / قیمت سکه تا کجا بالا خواهد رفت؟

۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۵۸
کد خبر: 627480
چشم انداز بازار طلا / قیمت سکه تا کجا بالا خواهد رفت؟

افزایش ۲۲ دلاری قیمت اونس جهانی و افزایش نرخ دلار در بازار آزاد، صبح امروز قیمت ها را در بازار طلا و سکه افزایش داد. اما در ادامه معاملات قیمت سکه امامی با کاهش قیمت همراه شد.

اقتصادآنلاین – پانیذ رحیمی؛ در شرایطی که  قیمت اونس جهانی با افزایشی ۲۲ دلاری نسبت به روز گذشته معادل ۱۹۵۵ دلار و ۱۶ سنت ثبت شده است، قیمت دلار نیز در بازار آزاد با اندکی افزایش  با قیمت ۲۸ هزار و ۱۵۰ تومان معامله می‌شود؛ بنابراین بازار طلا و سکه به پیروی از این شرایط صبح امروز با افزایش قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته روبرو بود اما سکه امامی در ادامه معاملات افت قیمت را تجربه کرد. 

به این ترتیب سکه امامی در این ساعت از معاملات، ۱۳میلیون و ۱۸۳ هزارتومان قیمت خورده است. این سکه روز گذشته با قیمت ۱۳میلیون و ۲۳۷ هزارتومان معامله می‌شد که کاهش قیمتی در حدود  ۵۰ هزار تومان را نشان می‌دهد.

 نیم سکه نیز با قیمت ۷میلیون و ۴۴۵ هزارتومان معامله می‌شود. آخرین قیمت معاملاتی نیم سکه در روز گذشته، ۷میلیون و ۳۹۵ هزارتومان بود که با افزایشی حدود ۵۰ هزار تومان روبرو بوده است.

همچنین ربع سکه ۴میلیون و ۳۱۰ هزارتومان قیمت خورده است که نسبت به قیمت روز گذشته معادل ۴ میلیون و ۳۰۲ هزار تومان افزایش قیمت اندکی داشته است.

هر سکه یک گرمی نیز با قیمت ۲میلیون و ۶۰۲ هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به قیمت آن در روز گذشته معادل ۲ میلیون و ۵۵۲ هزار تومان افزایش قیمت اندکی داشته است

حباب سکه چقدر است؟

به این ترتیب هر سکه امامی ۲۳۰ هزارتومان، نیم سکه، ۹۷۳ هزارتومان، ربع سکه، یک میلیون ۷۲ هزار تومان و هر سکه یک گرمی، یک میلیون و ۶۰ هزارتومان حباب دارد.

در همین رابطه محمد کشتی آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران طی گفتگویی با خبرنگار اقتصاد آنلاین پیرامون علل افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه گفت: قیمت طلا و سکه به دنبال افزایش ۲۲ دلاری قیمت اونس جهانی و افزایش نرخ ارز که در سه روز اخیر نوسانات زیادی را تجربه کرد، با افزایش قیمت‌ها همراه بود. 

وی ادامه داد: از آنجاییکه دو متغیر قیمت اونس جهانی و دلار فعلا به همین شکل باقی می‌مانند،  قیمت‌ها حداقل تا یک هفته آینده در همین محدوده خواهد بود.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران وضعیت معاملات را در شرایط خوبی ارزیابی کرد و افزود: از آنجاییکه معمولا همزمان با افزایش قیمت‌ها و معاملات و داد و ستدها بیشتر می‌شوند و بازار رونق می‌گیرد، وضعیت معاملات در شرایط به نسبت خوبی قرار دارد.