۰ نفر

بازار ارز در نیمه اول معاملات؛

پیشروی دلار در کانال ۲۸ هزار تومان

۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۳۷
کد خبر: 627386
پیشروی دلار در کانال ۲۸ هزار تومان

قیمت دلار که از ابتدای هفته روندی افزایشی داشت، روز گذشته در کانال ۲۸ هزارتومان متوقف شد اما به نظر می‌رسد این اسکناس امروز روند افزایشی ملایمی را در پیش گرفته، به طوریکه در این لحظه از معاملات با قیمت ۲۸ هزار و ۲۵۰ تومان خرید و فروش می‌شود.

اقتصاد آنلاین – پانیذ رحیمی؛ قیمت دلار آزاد امروز، در انتظار نتیجه مذاکرات هسته‌ای وین پس از ورود به کانال ۲۸ هزار تومان در روز گذشته، نوسانات اندکی را تجربه کرد. این اسکناس که بعد از ظهر روز گذشته معاملات را با قیمت ۲۸ هزار و ۸۰ تومان به پایان برد، صبح امروز را با نرخ ۲۸ هزار و ۱۵۰ تومان آغاز کرد و تا این لحظه از معاملات معادل ۲۸ هزار و ۲۵۰ تومان قیمت خورده است که افزایشی در حدود ۱۶۰ تومان را نشان می‌دهد.

کانون صرافان نیز دلار را ۲۵هزار و ۱۱۳ تومان برای خرید و ۲۵هزار و ۳۸۸ تومان برای فروش قیمت گذاری کرده است. این کانون روز گذشته، قیمت دلار را ۲۵ هزار و ۱۰۸ تومان برای خرید و ۲۵ هزار و ۳۷۶ تومان برای فروش اعلام کرده بود که در معاملات امروز کاهش اندکی را نشان می‌دهد.

یورو نیز در صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۱۳۸ تومان برای خرید و ۲۸ هزار و ۴۶۵ تومان برای فروش قیمت خورده است. روز گذشته یورو در صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۱۱۱ تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۴۲۹ تومان برای فروش قیمت خورده بود که اندکی افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

همچنین در صرافی ملی، دلار با قیمت ۲۵ هزار و ۲۷۰ تومان برای فروش و ۲۵هزار و ۱۹ تومان برای خرید معامله می‌شود. روز گذشته دلار در این صرافی ۲۵ هزار و ۲۹۳ تومان برای فروش و ۲۵ هزار و ۴۲ تومان برای خرید قیمت خورده بود که با اندکی کاهش قیمت روبرو بوده است.

یورو نیز در این صرافی، ۲۸هزار و ۳۸۲ تومان برای فروش و ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان برای خرید قیمت خورده است که نسبت به قیمت آن در روز گذشته معادل ۲۸ هزار و ۲۴۰  برای فروش و ۲۷ هزار و ۹۵۹ برای خرید افزایشی در حدود ۱۴۰ تومان را در قیمت خرید آن نشان می‌دهد. 

بازار ارز در چند وقت اخیر نوسانات زیادی را تحت تاثیر اخبار ضد و نقیض از انجام مذاکرات هسته‌ای وین تجربه کرد، به طوری که قیمت دلار در بازار آزاد وارد کانال ۲۸ هزار تومان شد. در این روزها سرنوشت بازار ارز و قیمت دلار بیش از هرچیز در دست مذاکرات و تصمیم نهایی کشورهای درگیر مذاکره است و نوسانات دلار به دنبال انتشار این اخبار ضدونقیض به خوبی تاثیرپذیری بازار ارز از این اخبار سیاسی را نشان می‌دهد.