۰ نفر

با ادامه توقف مذاکرات؛

دلار به میانه کانال ۲۷ هزارتومان نزدیک شد

۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۱۹
کد خبر: 625438
دلار به میانه کانال ۲۷ هزارتومان نزدیک شد

با طولانی شدن توقف مذاکرات وین و همچنین طرح جدید کنگره آمریکا مبنی بر عدم لغو تحریم سپاه، قیمت دلار به روند صعودی خود در سال جدید ادامه داد. به‌گونه‌ای که قیمت دلار آزاد امروز با حدود ۱۵۰ تومان افزایش، به ۲۷هزار و ۴۰۰ تومان رسید. بنابراین از ابتدای سال تا امروز دلار با ثبت افزایش یک هزار و ۱۲۰ تومانی از ۲۶هزار و ۲۸۰ تومان به ۲۷هزار و ۴۰۰ تومان رسیده‌است.

اقتصاد آنلاین – پانیذ رحیمی؛ دلار آزاد پس از روند افزایشی ملایمی که روز گذشته در کانال ۲۷ هزار تومان تجربه کرد، در نهایت با قیمت ۲۷ هزار و ۲۵۰ تومان به کار خود پایان داد. اما امروز این اسکناس معاملات را با قیمت ۲۷هزار و ۲۲۰ تومان آغاز کرد که نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، ۳۰ تومن کاهش قیمت داشت. اما در ادامه معاملات، دلار آزاد بار دیگر اندکی افزایش داشت و تا لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۲۷هزار و ۴۰۰ تومان و با ۸۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته معامله می شود. 

کانون صرافان نیز دلار را ۲۵هزار و ۱۰۱ تومان برای خرید و ۲۵هزار و ۴۳۱ تومان برای فروش قیمت گذاری کرده است. کانون صرافان روز گذشته قیمت دلار را ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان برای خرید و ۲۵ هزار و ۴۳۰ تومان برای فروش اعلام کرده بود که در معاملات امروز کاهش حدود ۱۰۰تومانی را در قیمت خرید آن نشان می‌دهد.

یورو نیز در صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۳۲۵ تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۶۴۱ تومان برای فروش قیمت خورده است. روز گذشته یورو در صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۲۸۳ تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۶۸۳ تومان برای فروش قیمت خورده بود که افزایشی حدود ۱۰۰تومانی را در قیمت این اسکناس نشان می‌دهد.

 همچنین در صرافی ملی، دلار با قیمت ۲۵ هزار و ۳۰۲ تومان برای فروش و ۲۵هزار و ۵۰ تومان برای خرید معامله می‌شود. روز گذشته دلار در این صرافی ۲۵ هزار و ۳۱۱ تومان برای فروش و ۲۵ هزار و ۱۱ تومان برای خرید قیمت خورده بود که اندکی کاهش قیمت داشته است. 

یورو نیز در این صرافی،  ۲۸هزار و ۵۴۲ تومان برای فروش و ۲۸ هزار و ۲۵۸ تومان برای خرید قیمت خورده است که نسبت به روز گذشته تغییر قیمتی را نشان نمی‌دهد.

در شرایطی که ایران و آمریکا توپ را به زمین یکدیگر می‌اندازند و همچنین طرح عدم لغو تحریم سپاه از سوی جمهوریخواهان کنگره آمریکا، آینده مذاکرات در هاله ای از ابهام قرار گرفته‌است. موضوعی که منجر شده تا نوسانات بازار ارز روند افزایشی را طی می‌کند و قیمت دلار را به میانه کانال ۲۷هزارتومان نزدیک کرده است.