۰ نفر

کاهش حجم معاملات در بازار؛

سرگردانی دلار در انتظار توافق

۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۵۷
کد خبر: 625108
سرگردانی دلار در انتظار توافق

دلار آزاد امروز با حدود ۶۰ تومان افزایش قیمت، مجددا وارد کانال ۲۷هزارتومان شد و در این ساعت از معاملات با قیمت ۲۷هزار و ۲۰ تومان معامله می‌شود. از ابتدای هفته قیمت این اسکناس با نوسانات اندکی که تجربه کرد میان کانال ۲۶ و ۲۷هزارتومان در رفت و آمد بوده است.

اقتصاد آنلاین – پانیذ رحیمی؛ دلار آزاد پس از نوساناتی که از ابتدای هفته در کانال ۲۶ و ۲۷هزار تومان تجربه کرد، در نهایت روز گذشته با قیمت ۲۶ هزار و ۹۲۰ به کار خود پایان داد. اما امروز این اسکناس معاملات را با قیمت ۲۶هزار و ۹۵۰ تومان آغاز کرد که نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، تغییر زیادی نداشت. اما در ادامه معاملات، دلار آزاد بار دیگر وارد کانال ۲۷هزارتومان شد و تا لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۲۷هزار و ۲۰تومان معامله می شود که نسبت به روز گذشته افزایش ۶۰ تومانی را نشان می‌دهد.

کانون صرافان نیز دلار را ۲۵هزار و ۶۸ تومان برای خرید و ۲۵هزار و ۳۶۹ تومان برای فروش قیمت گذاری کرده است. کانون صرافان روز گذشته قیمت دلار را ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان برای خرید و ۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان برای فروش اعلام کرده بود که در معاملات امروز کاهش حدود ۱۳۰تومانی را نشان می‌دهد.

یورو نیز در صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۲۹۳ تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۶۴۳ تومان برای فروش قیمت خورده است. روز گذشته یورو در صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۴۱۰ تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۷۰۰ تومان برای فروش قیمت خورده بود که کاهش حدود ۱۰۰تومانی را در قیمت این اسکناس نشان می‌دهد.

 همچنین در صرافی ملی، دلار با قیمت ۲۵ هزار و ۳۱۱ تومان برای فروش و ۲۵هزار و ۵۹ تومان برای خرید معامله می‌شود. روز گذشته دلار در این صرافی ۲۵ هزار و ۲۳۶ تومان برای فروش و ۲۴ هزار و ۹۸۵ تومان برای خرید قیمت خورده بود که حدود ۵۰تومان افزایش را نشان می‌دهد.

یورو نیز در این صرافی،  ۲۸هزار و ۵۴۲ تومان برای فروش و ۲۸ هزار و ۲۵۸ تومان برای خرید قیمت خورده است. روز گذشته یورو در تابلوی این صرافی با قیمت ۲۸ هزار و ۵۲۷ تومان برای فروش و ۲۸ هزار و ۲۴۴ تومان برای خرید نمایان شده بود که کاهش قیمت اندکی را نشان می‌دهد.

در روزهایی که اخبار خاصی از توافق منتشر نمی‌شود و مذاکرات متوقف شده‌، ابهام در خصوص دستیابی به توافق افزایش یافته‌است. مسئله‌ای که خود را در نوسانات بازار ارز نشان می‌دهد. از یکسو با توجه به شرایط مبهم، نوسانات بازار، بیش‌تر افزایشی است و قیمت دلار را از محدود ۲۵هزار تومان به ۲۷ هزار تومان افزایش داد. از سوی دیگر، همچنان مذاکرات ادامه دارد و دستیابی به توافق دور از ذهن نیست؛ مسئله‌ای که منجر شده است تا نوسان قیمت دلار، شدید نباشد. به نظر می‌رسد که این شرایط تا انتشار اخبار رسمی از وضعیت مذاکرات ادامه خواهد داشت.