۰ نفر

رییس اتحادیه طلا و جواهر؛

پیش بینی قیمت طلا برای سال ۱۴۰۱ / آرامش به بازار باز می گردد؟

۲۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۱۳
کد خبر: 622132
پیش بینی قیمت طلا برای سال ۱۴۰۱ / آرامش به بازار باز می گردد؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر: سال ۱۴۰۰ سال پر نوسانی برای بازار طلا بود و آنگونه که انتظار می‌ رفت رونق چندانی در بازار وجود نداشت و باید دید پس از تعطیلات آرامش به بازار باز خواهد گشت یا خیر؟

اقتصادآنلاین _ صبا نوبری؛ بازار طلا و سکه در سال ۱۴۰۰نوسانات بسیاری را تجربه کرد و قیمت آن تحت تاثیر تلاطمات بازار ارز و همچنین اونس جهانی، تغییرات بسیاری داشت.

در همین رابطه ابراهیم محمدولی، رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت این بازار در سال ۱۴۰۰ گفت: اگر بخواهیم سال گذشته را مرور کنیم در فروردین‌ماه که تعطیلی بود و کرونا گرفتاری‌های خاص خود را ایجاد کرده بود؛ نوسانات شدیدی هم‌ در قیمت طلا و سکه ایجاد شد و خیلی رونق مناسبی در بازار طلا وجود نداشت.

وی ادامه داد: این مسیر ادامه پیدا کرد اما نوساناتی هم به  وجود آمد و تقاضایی که باید وارد بازار می‌شد در دو مقطع کوتاه‌مدت که هر کدام به فاصله ۱۰تا۱۵ روز ادامه داشتند استارت نسبتاً مناسبی در بازار طلا ایجاد کرد اما جز آن رونق خوبی در بازار وجود نداشت.

به گفته رییس اتحادیه طلا تا اسفندماه همین وضع در بازار برقرار بود اما انتظار می‌رفت که در این ماه نسبت به ماه‌های قبل تقاضا و داد و ستد در بازار بیشتر باشد.

وی خاطرنشان کرد: نسبتاً شاید اوایل اسفندماه وضعیت مناسب بود اما به دلیل شروع جنگ اوکراین و روسیه بازار جهانی طلا دچار التهاباتی شد و به تبع آن نوسانات اونس جهانی در بحث قیمت طلا و سکه اثرگذار بود که دوباره کم رونقی را درون بازار طلا ایجاد کرد و تا روز آخر هم چندان خبری در بازار نبود.

به اعتقاد محمدولی باید دید آیا پس از تعطیلات رونق و آرامش به بازار طلا باز خواهد گشت یا خیر؟

وی در رابطه با پیشبینی وضعیت بازار برای سال آینده نیز گفت: پیشبینی برای طلا سخت است اما ما انتظار داریم اگر وضعیت اقتصادی، ارتباطات جهانی، برجام و جنگ فعلی میان اوکراین و روسیه برچیده شود طبیعتاً اقتصاد بهتر خواهد شد و در آن صورت بازار طلا هم رونق خودش را می‌گیرد و احتمال اینکه با کاهش قیمت ارز قیمت طلا و سکه نیز کاهش وجود دارد.