۰ نفر

سیگنال دلار به بازار طلا؛

افزایش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در معاملات صبح

۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۲۱
کد خبر: 619660
افزایش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در معاملات صبح

هفته گذشته بازار طلا بیش از آنکه متاثر از قیمت دلار باشد، تحت تاثیر انس جهانی بود و حتی کاهش قیمت دلار به کانال ۲۵ هزار تومان هم نتوانست، کاهش محسوسی در بازار طلا و سکه ایجاد کند. اما در معاملات صبح، افزایش قیمت دلار به کانال ۲۶ هزار تومان در تعطیلی بازارهای جهانی، عامل افزایش قیمت ها در بازار طلا شده است.

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ بازار طلا و سکه معاملات امروز صبح را با وجود تعطیل بودن بازارهای جهانی، با اندکی افزایش قیمت نسبت به روز پنجشنبه آغاز کرد که متاثر افزایش قیمت ها در بازار ارز و بازگشت دوباره قیمت دلار به کانال ۲۶هزار تومان بود.

به این ترتیب سکه امامی در این ساعت از معاملات در قیمت ۱۲میلیون و ۳۴۸هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به روز پنجشنبه افزایش بیش از ۱۰۰هزارتومانی را نشان می‌دهد. در آخرین روز معاملاتی هفته هر سکه امامی در قیمت ۱۲میلیون و ۲۱۰هزارتومان معامله می‌شد.

نیم سکه نیز ۷میلیون و ۱۰۰هزارتومان قیمت خورده است. درحالی که روز پنجشنبه این سکه، ۷میلیون و ۱۵هزارتومان قیمت خورده بود و افزایش حدود ۸۰هزارتومانی را نشان می‌دهد.

ربع سکه هم با حدود ۵۰هزارتومان افزایش، با قیمت ۴میلیون و ۹۰هزارتومان معامله می‌شود. ربع سکه در آخرین روز هفته با قیمت ۴میلیون و ۴۰هزارتومان معامله می‌شد.

همچنین هر سکه یک گرمی، ۲میلیون و ۴۰۰هزارتومان قیمت خورده است که نسبت به روز پنج شنبه تغییرات قیمتی چندانی را نشان نمی‌دهد. این سکه روز پنج شنبه، ۲میلیون و ۳۹۸هزارتومان قیمت خورده بود.

حباب سکه چقدر است؟

در این ساعت از معاملات، حباب سکه امامی کاهش یافته است، نیم سکه و ربع سکه افزایش حباب قیمتی را تجربه کردند و حباب سکه یک گرمی تغییری نداشته است.

به این ترتیب سکه امامی، ۶۷هزارتومان، نیم سکه ۹۶۶هزارتومان، ربع سکه، یک میلیون و ۱۶هزارتومان و سکه یک گرمی، ۸۸۶هزارتومان حباب دارد.

طی هفته گذشته، صعود قیمت اونس جهانی موجب نوسانات بسیاری در بازار طلا و سکه شده بود و سکه امامی را وارد کانال ۱۲میلیون تومان کرد. اما امروز که بازارهای جهانی تعطیل است و قیمت اونس در محدوده ۱۹۸۰دلار باقی مانده، دلار با صعود خود به کانال ۲۶هزارتومان به طلا و سکه سیگنال افزایشی داده است.

توقف مذاکرات دلیل اصلی افزایش قیمت دلار است و به نظر می‌رسد تا زمانی که طرفین دوباره به وین برنگردند و تصمیمات پایانی را اتخاذ نکنند، حرکت دلار در شیب صعودی بازار طلا و سکه را نیز افزایشی خواهد کرد. از طرف دیگر به نظر نمی‌رسد با اتفاقاتی که در سطح بین الملل و بحرانی که میان اوکراین و روسیه در جریان است، اونس جهانی چندان قصد کاهش قیمت داشته باشد. بنابراین آینده بازار طلا و امید به ریزش قیمت‌ها در آن، تنها در گرو مذاکرات وین و حصول توافق است.