۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای ۱۶ اسفند / توقف دلار در میانه کانال ۲۵هزارتومان

۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۴۸
کد خبر: 617995
پیش بینی قیمت دلار برای ۱۶ اسفند / توقف دلار در میانه کانال ۲۵هزارتومان

از دیروز کاهش قیمت دلار که با افزایش خوش بینی نسبت به حصول توافق هسته‌ای تشدید و پس از مدت‌ها وارد کانال ۲۵هزار تومان شد، امروز نیز ادامه پیدا کرد و قیمت دلار تا لحظه انتشار این گزارش کاهش ۲۰۰ تومانی را ثبت کرده‌است.

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ بازار ارز معاملات امروز را تحت تاثیر پیشرفت مذاکرات و سفر روز گذشته گروسی به تهران و جلساتی که با محمد اسلامی و امیر عبدالهیان برگزار کرد، با کاهش قیمت‌ها آغاز کرد.

روز گذشته دلار آزاد به کانال ۲۵هزارتومان بازگشت و تا محدوده ۲۵هزار و ۷۵۰تومان نیز پایین آمد. امروز نیز دلار تا نیمه کانال ۲۵هزارتومان نیز کاهش یافت و حتی به ۲۴هزار و۴۸۰تومان نیز رسید.

نمودار11

اما در معاملات عصر دلار اندکی افزایش قیمت را تجربه کرد. به این ترتیب، دلار آزاد در این ساعت از معاملات، ۲۵هزار و ۵۷۰تومان قیمت خورده است.

22

همچنین کانون صرافان قیمت دلار را با ۲۰۰تومان کاهش، ۲۴هزار و ۱۹۳تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۴۸۱تومان برای فروش قیمت زده است. این اسکناس روز گذشته در صرافی‌ها، ۲۴هزار و ۳۵۷تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۶۶۲تومان برای فروش قیمت خورده بود.

33

یورو نیز در صرافی‌های رسمی با قیمت ۲۷هزار و ۲۶۳تومان برای خرید و ۲۷هزار و ۵۹۷تومان برای فروش قیمت خورده است که کاهش ۲۰۰تومانی را نشان می‌دهد. روز گذشته یورو در صرافی‌ها، ۲۷هزار و ۴۳۷تومان برای خرید و ۲۷هزار و ۷۳۹تومان برای فروش قیمت خورده بود.

صرافی ملی نیز، قیمت دلار را ۲۴هزار و ۴۷۷تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۲۳۳تومان برای خرید اعلام کرده است. این اسکناس روز گذشته در صرافی ملی، با قیمت ۲۴هزار و ۵۶۲تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۳۱۸تومان برای خرید اعلام شده بود. 

یورو نیز در تابلوی این صرافی با قیمت ۲۷هزار و ۶۱۱تومان برای فروش و ۲۷هزار و ۳۳۶تومان برای فروش نمایان شده است. درحالی که روز گذشته یورو در صرافی ملی، با قیمت ۲۷هزار و ۷۱۲تومان برای فروش و ۲۷هزار و ۴۳۷تومان برای فروش معامله می‌شد.

بازار ارز این روزها بیش از هر زمان دیگری انتظار توافق را می‌کشد و با هر خبر مثبتی که از وین مخابره شود، به روند کاهشی خود شدت می‌بخشد. از طرف دیگر مذاکرات هم ظاهرا با سرعت خوبی درحال پیشرفت است و ممکن است هر زمانی خبر توافق به گوش برسد. بازار ارز هم طی دو روز گذشته به خوبی امید خود را به حصول توافق نشان داده و به استقبال آن رفته است. تنها باید منتظر ماند و دید ضربه نهایی چه زمانی به بازار ارز خواهد خورد و شاهد ریزش قیمت دلار خواهیم بود؟ البته ناگفته نماند آنچه که شدت کاهش قیمت دلار را تعیین می‌کند این مسئله است که آیا توافق بدست آمده، انتظار فعالان را برآورده خواهد کرد یا خیر.