۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

دلار افزایشی شد / بازار از خشم روسیه ترسید؟

۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۱۹
کد خبر: 614027
دلار افزایشی شد / بازار از خشم روسیه ترسید؟

بازار ارز امروز تحت تاثیر منازعات شب گذشته میان اوکراین و روسیه و تاثیراتی که این اتفاق ممکن است بر آینده مذاکرات بگذارد، اندکی افزایشی شد.

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ بازار ارز پس از اینکه در ابتدای هفته کاهش شدیدی را تجربه کرد معاملات امروز را اندکی افزایشی آغاز کرد.

به این ترتیب در این ساعت از معاملات، با ۲۰۰تومان افزایش دلار آزاد در قیمت ۲۶هزار و ۳۵۰تومان معامله می‌شود. درحالی که روز گذشته، قیمت دلار آزاد در معاملات عصر به ۲۶هزار و ۱۰۰تومان رسیده بود.

دلار هرات نیز در قیمت ۲۵هزار و ۷۳۰تومان معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته حدود ۲۰۰تومان افزایش را نشان می‌دهد.

کانون صرافان نیز قیمت دلار را ۲۴هزار و ۳۷۶تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۷۳۱تومان برای فروش قیمت زده است. روز گذشته دلار در صرافی‌ها، ۲۴هزار و ۲۵۰تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۷۵۰تومان برای فروش اعلام شده بود.

همچنین یورو در صرافی‌ها، ۲۸هزار و ۳۷۷تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۷۵۹تومان برای فروش قیمت زده است. این اسکناس روز گذشته در صرافی‌ها، ۲۸هزار و ۸۹تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۴۶۷تومان برای فروش قیمت خورده بود.

صرافی ملی نیز دلار را ۲۴هزار و ۵۱۰تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۲۶۶تومان قیمت زده است که نسبت به روز گذشته کاهش ۲۰۰تومانی را نشان می‌دهد. روز گذشته، دلار در صرافی ملی با قیمت ۲۴هزار و ۷۱۷تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۴۷۱تومان برای خرید اعلام شده است.

همچنین یورو در تابلوی این صرافی با قیمت ۲۹هزار و ۱۴۳تومان برای فروش و ۲۸هزار و ۸۵۳تومان برای خرید نمایان شده است. این درحالیست که یورو روز گذشته در تابلوی صرافی ملی با قیمت ۲۸هزار و ۱۲۵تومان برای فروش و ۲۷هزار و ۸۴۵تومان برای خرید نمایان شده بود.

شب گذشته، منازعات میان اوکراین و روسیه جدی‌تر شد. البته این اتفاق به تنهایی نمی‌تواند بر بازار ارز تاثیر بگذارد اما از طرفی ظاهرا نگرانی‌های میان معامله‌گران در رابطه با تاثیری که این اتفاق می‌تواند بر آیند مذاکرات بگذارد، ابهاماتی را در بازار ایجاد کرده است و این اتفاق کمی بازار ارز را دچار تلاطم کرده است.

اما برخی کارشناسان معتقدند که این منازعات نمی‌تواند تاثیری روی روند مذاکرات بگذارد و به همین دلیل تلاطمات پیش آمده چندان ماندگار نخواهد بود.