۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می دهد؛

ادامه روند نزولی بازار ارز؛ منتظر دلار ۲۵ هزار تومانی

۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۳۴
کد خبر: 612331
ادامه روند نزولی بازار ارز؛ منتظر دلار ۲۵ هزار تومانی

دلار آزاد که از روز پنحشنبه روند کاهشی خود را آغاز کرده بود، معاملات صبح شنبه را در کف کانال ۲۶هزارتومان آغاز کرد.

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ بازار ارز اولین روز هفته را کاهشی آغاز کرد. به این ترتیب دلار آزاد با حدود ۴۰۰تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز چهارشنبه، در قیمت ۲۶هزار و ۱۵۰تومان معامله می‌شود. در آخرین روز هفته دلار آزاد ۲۶هزار و ۵۴۰تومان قیمت خورده بود.

دلار هرات نیز که از عصر پنجشنبه وارد کانال ۲۵هزارتومان شده بود در این ساعت از معاملات در قیمت ۲۵هزار و ۶۶۰تومان معامله می‌شود و ۳۰۰هزارتومان کاهش یافته است.

کانون صرافان نیز قیمت دلار را در صرافی‌ها، ۲۴هزار و ۸۰۲تومان برای خرید و ۲۵هزا رو ۱۱۵تومان برای فروش قیمت زده است که نسبت به روز چهارشنبه کاهش ۲۰۰تومانی را نشان می‌دهد. روز چهارشنبه دلار با قیمت ۲۵هزار و ۳۲۸تومان برای فروش قیمت خورده بود.

یورو نیز در صرافی‌ها با قیمت ۲۸هزار و ۵۹۴تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۹۸۹تومان برای فروش قیمت زده است. در آخرین معاملات روز گذشته، یورو در صرافی‌ها با قیمت ۲۸هزار و ۶۶۷تومان برای خرید و ۲۹هزار و ۱۲تومان برای فروش معامله می‌شد.

همچنین صرافی ملی،  امروز قیمت دلار را حدود ۱۵۰تومان کاهش داد و این اسکناس با قیمت ۲۵هزار و ۷۴تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۸۲۵تومان برای خرید قیمت خورده است. اما در آخرین معاملات هفته گذشته،  قیمت دلار را با حدود ۳۰تومان کاهش، ۲۵هزار و ۲۳۳تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۹۸۲تومان برای خرید اعلام شده بود.

یورو نیز در صرافی ملی، با قیمت ۲۹هزار و ۲۳تومان برای فروش و ۲۸هزار و ۷۳۴تومان برای خرید قیمت خورده است درحالی که روز چهارشنبه یورو در تابلوی این صرافی با قیمت ۲۹هزار و ۶۴۷تومان برای فروش و ۲۹هزار و ۳۵۲تومان برای خرید نمایان شد بود.

از اواخر هفته گذشته، با انتشار برخی اخبار مبنی بر دستیابی به توافق و برخی پیشرفت‌ها در مذاکرات، دلار آزاد کاهشی شد. با وجود تکذیب این اخبار اما دلار روند کاهشی خود را ادامه داد که کارشناسان این موضوع را مبنی بر نزدیک بودن توافق باوجود تکذیب‌های انجام شده می‌دانند. حال باید دید دلار که به استقبال توافق رفته، در این مسیر وارد کانال ۲۵هزارتومان می‌شود یا برای اخبار رسمی‌تر از وین در کف کانال ۲۶هزارتومان به اننتظار می‌نشیند؟