۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای ۲۸بهمن/ واکنش مثبت بازار به مذاکرات

۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۵۷
کد خبر: 611714
پیش بینی قیمت دلار برای ۲۸بهمن/ واکنش مثبت بازار به مذاکرات

با رسیدن مذاکرات به مراحل حساس در روزهای اخیر و شکل گیری انتظارات برای حصول نتیجه در کوتاه مدت، بازار ارز امروز کاهشی بود و دلار مجددا به کانال 26 هزار تومان بازگشت.

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ بازار ارز در این هفته نوسانات زیادی را تجربه کرد، از ابتدای هفته اندکی افزایشی شد و در روز دوشنبه به کانال ۲۷هزارتومان بازگشت. 

نمودار 11

اما در معاملات امروز دلار آزاد بار دیگر کاهش یافت و در این ساعت از معاملات در قیمت ۲۶هزار و ۸۵۰تومان معامله می‌شود.

نمودار12

طبق اعلام کانون صرافان نیز، دلار در صرافی‌ها با قیمت ۲۵هزار و ۱۵۴تومان برای خرید و ۲۵هزار و ۳۹۸تومان برای فروش معامله می‌شود.

نمودار13

 این درحالیست که روز دوشنبه، کانون صرافان قیمت دلار را در صرافی‌ها، ۲۵هزار و ۱۳۹تومان برای خرید و ۲۵هزار و ۴۳۲تومان برای فروش قیمت زده بود.

نمودار 14

یورو نیز در صرافی‌ها، ۲۸هزار و ۵۵۳تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۹۲۵تومان برای فروش قیمت خورده است. آخرین قیمت معاملاتی این اسکناس در روز دوشنبه، ۲۸هزار و ۶۴۱تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۹۶۷تومان برای فروش بود.

در صرافی ملی نیز قیمت دلار اندکی کاهش یافته و به ۲۵هزار و ۳۰۳تومان برای فروش و ۲۵هزار و ۵۱تومان برای خرید رسیده است. روز دوشنبه دلار در تابلوی این صرافی با قیمت ۲۵هزار و ۳۸۹تومان برای فروش و ۲۵هزار و ۱۳۷تومان برای خرید قیمت خورده بود.

یورو هم در صرافی ملی با حدود ۳۰۰تومان کاهش قیمت مواجه شد. به این ترتیب این اسکناس ۲۸هزار و ۶۴۲تومان به فروش می‌رسد و قیمت خرید آن از فروشنده ۲۸هزار و ۳۵۷تومان است، در حالی که آخرین قیمت یورو در روز دوشنبه، ۲۸هزار و ۹۹۴تومان برای فروش و ۲۸هزار و ۷۰۵تومان برای خرید بود.

به نظر می‌رسد کاهش قیمت ارز به دلیل جدی‌تر و حساس‌تر شدن مذاکرات است و با توجه به اینکه غالب افراد معتقدند توافق نهایی نزدیک و مذاکرات در مراحل آخر خود است، بازار نیز به این روند واکنش مثبت نشان داده و با کاهش قیمت خود امیدواری خود را نسبت به دستیابی به توافق نشان می‌دهد.