۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کاهش قیمت طلا؛ سکه تمام به کانال ۱۱میلیون تومان باز می‌ گردد؟

۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۲۰
کد خبر: 611554
کاهش قیمت طلا؛ سکه تمام به کانال ۱۱میلیون تومان باز می‌ گردد؟

امروز با کاهش قیمت دلار و عقب‌نشینی اونس جهانی، قیمت طلا و سکه در بازار داخل نیز کاهشی شد.

اقتصادآنلاین _ صبا نوبری؛ در این ساعت از معاملات، سکه امامی با قیمت ۱۲میلیون و ۷۰هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به آخرین معاملات روز دوشنبه، حدود ۲۰هزارتومان کاهش را نشان می‌دهد. آخرین قیمت این سکه، ۱۲میلیون و ۹۰هزارتومان بود.

نیم سکه نیز با قیمت ۶میلیون و ۷۵۵هزارتومان معامله می‌شود؛ در حالی که آخرین قیمت آن در روز گذشته معاملاتی، ۶میلیون و ۷۸۰هزارتومان بود.

همچنین ربع سکه با کاهش ۲۰هزارتومانی در قیمت ۳میلیون و ۷۸۰هزارتومان معامله می‌شود. آخرین قیمت این سکه، ۳میلیون و ۸۰۰هزارتومان در روز دوشنبه بوده است.

هر سکه یک گرمی نیز ۲میلیون و ۲۸۵هزارتومان قیمت خورده است اما آخرین قیمت معاملاتی آن در روز دوشنبه، ۲میلیون و ۲۸۸هزارتومان بود و تغییر چندانی نکرده است.

حباب سکه چقدر است؟

حباب انواع سکه نسبت به معاملات روز دوشنبه اندکی افزایش یافته است. به این ترتیب در این ساعت از معاملات، هر سکه امامی، ۳۴۰هزارتومان، نیم سکه، ۸۸۹هزارتومان، ربع سکه، ۸۴۰هزارتومان و هر سکه یک گرمی نیز۸۳۹هزارتومان حباب دارد. 

عامل اصلی افزایش قیمت‌های اخیر طلا و سکه و ورود دوباره سکه امامی به کانال ۱۲میلیون تومان، افزایش شدید اونس جهانی و همچنین بالارفتن قیمت دلار در بازار آزاد بود. اما در روزهای اخیر و با کاهش تنش ها در اکراین، اونس جهانی طلا اندکی ثبات پیدا کرده و آنطور که انتظار می‌رفت مسیر صعودی خود را ادامه نداده است. دلار آزاد نیز امروز در بازار با حدود ۲۰۰تومان کاهش مواجه شد و به همین دلیل قیمت طلا و سکه نیز پایین آمد. اما باید دید روند نزولی شاخص‌های تاثیرگذار در قیمت طلا و سکه به میزانی خواهد بود که سکه را به کانال ۱۱هزارتومان باز گرداند؟