۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آخرین روزهای دلار در کانال ۲۶ هزار تومانی؟

۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۱۳
کد خبر: 608127
آخرین روزهای دلار در کانال ۲۶ هزار تومانی؟

امروز پس از کاهش شدیدی که دلار در ابتدای هفته تجربه کرد، بازار ارز نوسانات اندکی را تجربه کرد.

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ بازار ارز، اولین روز هفته جاری را با کاهش شدیدی آغاز کرد که به دنبال انتشار اخباری مبنی بر لغو برخی تحریم‌های هسته‌ای ایران از سوی آمریکا اتفاق افتاد.

روز شنبه دلار آزاد با هزارتومان کاهش به کانال ۲۶هزارتومان بازگشت و تا محدوده ۲۶هزار و ۵۰۰تومان نیز پایین آمد.

در آن شرایط تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند قیمت‌ دلار بیش از این کاهش خواهد یافت. اما تا ظهر آن روز کاهش قیمت دلار متوقف شد و در محدوده ۲۶هزار و ۵۰۰تومان باقی ماند.

روز گذشته نیز دلار معاملات را با اندکی کاهش قیمت آغاز کرد و به ۲۶هزار و ۳۰۰تومان رسید. اما پس از آن قیمت دلار دوباره بالا رفت و در معاملات پشت خطی دیشب به کانال ۲۷هزارتومان بازگشت. امروز نیز دلار آزاد با اندکی کاهش قیمت در محدوده ۲۶هزار و ۷۷۰تومان معامله می‌شود.

با توجه به شرایط کنونی بازار ارز، توقف دلار در کانال ۲۶ هزار تومانی را نمی توان پایان روند نزولی دانست و سناریویی که بیش از همه محتمل است، ادامه روند نزولی با انتشار اخبار مثبت از توافق هسته ای است.

از سوی دیگر طبق اعلام کانون صرافان دلار آمریکا ۲۴هزار و ۴۱۷تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۷۰۵ تومان برای فروش قیمت خورده است. روز گذشته دلار با قیمت ۲۴هزار و ۳۳۱تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۶۲۴تومان برای فروش معامله می‌شد.

یورو نیز ۲۸هزار و ۱۴۵تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۵۳۸تومان برای فروش معامله می‌شود. یورو دیروز در صرافی‌ها، ۲۸هزار و ۲۲۲تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۶۱۵تومان برای فروش قیمت خورده بود.

در صرافی ملی نیز دلار امروز با حدود ۱۰۰تومان کاهش، ۲۴هزار و ۴۴۸تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۲۰۵تومان برای خرید قیمت خورده است. درحالی که روز گذشته، قیمت دلار در این صرافی، به ۲۴هزار و ۵۹۸تومان برای فروش و ۲۴هزا رو ۳۵۲تومان برای خرید رسیده بود.

یورو نیز در این صرافی با قیمت ۲۸هزار و ۲۰۴تومان برای فروش و ۲۷هزار و ۹۲۳تومان برای خرید نمایان شده است. یورو روز گذشته در صرافی ملی، ۲۸هزار و ۶۸۲تومان برای فروش و ۲۸هزار و ۳۹۷تومان برای خرید قیمت نمایان شده بود.