۰ نفر

آخرین قیمت طلای جهانی

۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۰۱
کد خبر: 605931
آخرین قیمت طلای جهانی

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد رشد به ۱۷۹۷ دلار و ۳۸ سنت رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، در حالی که تضعیف دلار سبب شده تا نگرانی ها در مورد افزایش نرخ بهره کم اثر شود و در شرایطی که سرمایه گذاران منتظر آمارهای اقتصادی ای هستند که این هفته قرار است در مورد وضعیت اقتصادهای بزرگ منتشر شود، قیمت طلا امروز نوسان محدودی را شاهد بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد رشد به ۱۷۹۷ دلار و ۳۸ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل هم با ۰.۰۶ درصد رشد به ۱۷۹۷ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به گزارش رویترز، در حالی که احتمال افزایش پرشتاب تر نرخ بهره در آمریکا سبب شده بود تا ارزش دلار در روز جمعه به بالاترین رقم یک سال و نیم اخیر برسد، این موضوع سبب برداشت سود از سوی سرمایه گذاران شد و در نهایت سبب فاصله گرفتن ارزش دلار از بالاترین رقم های چند سال اخیر شد.

رافائل باستیک رییس فدرال رزرو آتلانتا گفته، اگر نرخ تورم همچنان بالا بماند ممکن است فدرال رزرو نرخ بهره را به نیم درصد افزایش دهد.

تحلیلگران بانک گلدمن ساکس روز جمعه گفتند انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا امسال نرخ بهره را ۵ نوبت افزایش دهد. این در حالی است که تحلیلگران بانک آمریکا هم انتظار ۷ نوبت افزایش نرخ را دارند.

هرچند در هنگام افزایش نرخ بهره بازار طلا به محلی برای سرمایه گذاری امن تبدیل می شود اما افزایش نرخ بهره در آمریکا می تواند هزینه فرصت سرمایه گذاری در این بازار را بالا ببرد.