۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

توقف دلار در پیچ جاده برجام

۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۲۴
کد خبر: 605720
توقف دلار در پیچ جاده برجام

دلار امروز تقریبا با ثبات بود و حتی در بازار آزاد اندکی کاهش را تجربه کرد و به کانال ۲۷هزارتومان بازگشت.

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ طی هفته‌های گذشته، اخبار ضدونقیضی که از مذاکرات وین به گوش می‌رسد که باعث شده بازار ارز نیز نوسانات زیادی را تجربه کند.

طی یک ماه گذشته، دلار حتی به میانه‌های کانال ۲۷هزارتومان نیز رسید زمانی که امید رسیدن به توافق بسیار رفته بود. اما پس از اینکه انتظار برای به نتیجه رسیدن مذاکرات بیش از حد طولانی شد دلار با کمی افزایش به کانال ۲۸هزارتومان بازگشت اما از محدوده ۲۸هزار و ۳۰۰تومان فراتر نرفت. 

تحلیلگران معتقدند دلیل توقف دلار میان کانال ۲۷ و ۲۸هزارتومان امیدواری بازار به انجام احیای برجام است و به همین دلیل، دلار از محدوده‌ای مشخص بالاتر نرفته است.

صبح امروز در ابتدای معاملات دلار بار دیگر به کانال ۲۷هزار تومان وارد شد و در محدوده ۲۷هزار و ۹۵۰تومان معامله می‌شد، اما اندکی بعد بار دیگر به کانال ۲۸هزارتومان بازگشت. اما در این ساعت از معاملات، دلار آزاد باز هم در قیمت ۲۷هزار و ۹۲۰تومان معامله می‌شود. 

در آخرین معاملات روز گذشته دلار آزاد ۲۸هزار و ۵۰تومان قیمت خورده بود. 

اما دلار امروز در صرافی ها نسبت به روز گذشته تقریباً ثابت ماند؛ طبق اعلام کانون صرافان نیز هرچند دلار در نسبت به معاملات صبح کاهش ۱۰۰ تومانی را ثبت کرد اما نسبت به یکشنبه تغییری نکرد؛ دلار عصر امروز به ۲۴هزار و ۸۷۷تومان برای خرید و ۲۵هزار و ۱۵۸تومان برای فروش قیمت خورده است. 

یورو نیز در صرافی‌ها نسبت به صبح تغییر چندانی نداشته و ۲۸هزار و ۲۸۷تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۶۱۷تومان برای فروش قیمت خورده است که نسبت به روز گذشته حدود ۱۰۰تومان افزایش داشته است.روز گذشته دلار ۲۸هزار و ۱۸۲تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۵۳۴تومان برای فروش قیمت خورده بود.

در صرافی ملی نیز دلار نسبت به دیروز ثابت ماند و با قیمت ۲۵هزار و ۱۱۹تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۸۶۹تومان برای خرید معامله می‌شود. یورو اما امروز در صرافی کاهش حدود ۳۰۰ تومانی را تجربه کرد و ۲۸هزار و ۵۳۰تومان برای فروش و ۲۸هزار و ۲۴۸تومان برای خرید تعیین شده است.

روز گذشته، یورو در تابلوی صرافی ملی با قیمت ۲۸هزار و ۲۴۱تومان برای فروش و ۲۷هزار و ۹۶۰تومان برای خرید نمایان شد.