۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آرامش بازار ارز؛ بازی دلار در کانال ۲۷ و ۲۸ هزار تومان

۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۳۹
کد خبر: 604640
آرامش بازار ارز؛ بازی دلار در کانال ۲۷ و ۲۸ هزار تومان

در هفته اول بهمن‌ماه، دلار آزاد میان کانال ۲۷ و ۲۸هزارتومان در نوسان بود.

اقتصادآنلاین - صبا نوبری؛ دلار در بازار آزاد طی هفته گذشته بین کانال ۲۷و ۲۸هزارتومان در نوسان بود اما از محدوده ۲۸هزار و ۳۰۰تومان بالاتر نرفت.

دلار در صرافی ملی نیز ابتدای هفته را با ۲۵هزار و ۷۵۵تومان برای فروش و ۲۵هزار و ۵۰۰تومان برای خرید آغاز کرد. اما در روز ۵شنبه، دلار صرافی ملی با حدود ۴۰۰تومان کاهش، به ۲۵هزار و ۱۵۹تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۹۰۰تومان برای خرید رسید.

یورو نیز در صرافی ملی ابتدای هفته ۲۸هزار و ۹۸۷تومان برای فروش و ۲۸هزار و ۷۰۰تومان برای خرید قیمت خوردند. اما در پایان هفته ۲۸هزار و ۵۰۰تومان برای فروش و ۲۸هزار و ۲۵۰تومان برای خرید قیمت خورد که حدود ۴۰۰تومان کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین طبق اعلام کانون صرافان، دلار در صرافی‌ها در ابتدای هفته، ۲۵هزار و ۴۷۰تومان برای خرید و ۲۵هزار و ۷۵۰تومان برای فروش رسید. در روز چهارشنبه اما طبق اعلام کانون صرافان، دلار در صرافی‌ها ۲۵هزارتومان برای خرید و ۲۵هزار و ۳۰۰تومان برای فروش قیمت خورد.

یورو نیز در صرافی‌ها، تقریبا ثابت ماند و در قیمت ۲۸هزار و ۷۰۰تومان برای خرید و ۲۹ برای فروش معامله شد.

شرایط بازار ارز به گونه‌ای است که منتظر نتیجه توافق است. از یکسو انتشار اخبار مثبت و افزایش احتمال دستیابی به توافق منجر شده که دلار از سقف خود فاصله بگیرد و همچنین خریدار برای قیمت‌های بالا وحود نداشته باشد. از سوی دیگر‌ طولانی شدن روند مذاکرات بدون آنکه به طور رسمی نتیجه‌ای اعلام شود و تنها اخبار مربوط به اظهارنظرهای طرفین منتشر شود، نمی تواند کاهش محسوسی را در بازار ایجاد کند. بنابراین تا دستیابی به توافق نباید انتظار نوسان عجیبی در بازار ارز داشت. هر چند طولانی تر شدن روند مذاکرات این سیگنال را به فعالان بازار می‌دهد که توافق دور از دسترس خواهد بود و احتمالا شاهد روند صعودی باشیم.