۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کاهش قیمت دلار در صرافی ها

۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۴۲
کد خبر: 603453
کاهش قیمت دلار در صرافی ها

قیمت دلار در صرافی‌های بانکی نسبت به معاملات صبح حدود ۲۵۰تومان کاهش یافت.

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ در معاملات صبح، قیمت خرید دلار در صرافی‌ها نسبت به روز گذشته ثابت ماند و ۲۵هزار و ۴۱۰تومان اعلام شد. اما قیمت فروش دلار با حدود ۱۰۰تومان افزایش، ۲۵هزار و ۸۱۰تومان تعیین شد.

قیمت یورو هم در صرافی‌ها، ۲۸هزار و ۸۰۰تومان برای خرید و ۲۹هزار و ۲۴۰تومان برای فروش تعیین شد. اما در معاملات عصر طبق اعلام کانون صرافان، دلار در صرافی‌ها، حدود ۲۵۰تومان کاهش یافت. به این ترتیب، دلار به ۲۵هزار و ۲۰۰تومان برای خرید و ۲۵هزار و ۵۰۰تومان برای فروش رسید.

قیمت یورو نیز در صرافی‌ها، حدود ۱۰۰تومان پایین آمد و ۲۸هزار و ۶۹۰تومان برای خرید و ۲۹هزارتومان برای فروش تعیین شد.

همچنین صرافی ملی امروز قیمت دلار را حدود ۱۰۰تومان افزایش داد و به ۲۵هزار و ۷۶۷تومان برای فروش و ۲۵هزار و ۵۱۱تومان برای خرید رساند. قیمت یورو اما در این صرافی اندکی کاهش یافت و ۲۹هزار و ۲۳۱تومان برای فروش و ۲۸هزار و ۹۴۲تومان برای خرید اعلام شد.

 همچنین در سامانه نیما، دلار ۲۴هزار و ۳۱۶تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۵۳۷تومان برای فروش قیمت خورد. یورو نیز در این سامانه با قیمت ۲۷هزار و ۶۰۴تومان برای خرید و ۲۷هزار و ۸۵۵تومان برای فروش معامله می‌شود.

در بازار آزاد نیز دلار نسبت به دیروز حدود ۲۰۰تومان افزایش یافته است و در معاملات صبح در محدوده قیمتی ۲۸هزار و ۲۰۰تومان خرید و فروش شد. در ادامه معاملات اما قیمت دلار در بازار آزاد ثابت ماند و در همان محدوده معامله می‌شود. اما در معاملات فردایی قیمت دلار در این ساعت اندکی افزایش یافته و در محدوده ۲۸هزار و ۲۵۰تومان قیمت خورده است.

به نظر می‌رسد کاهش اندک دلار در صرافی‌ها به دنبال اخبار مربوط اظهارات خطیب زاده مبنی بر آزادی زندانیان آمریکایی در صورت رفع تحریم‌ها برمی‌گردد؛ زیرا از نظر برخی معامله‌گران، این موضوع می تواند پالس مثبتی برای حل شدن اختلاف نظرهای باشد. البته بازار آزاد به این موضوع واکنش خاصی نشان نداده و به نظر می‌رسد انتظار اخبار مهم‌تری را می‌کشد.