۰ نفر

معافیت‌های مالیاتی صادرکنندگان منوط به بازگشت ارز به چرخه اقتصادی شد

۷ دی ۱۴۰۰، ۲۱:۲۷
کد خبر: 594193
معافیت‌های مالیاتی صادرکنندگان منوط به بازگشت ارز به چرخه اقتصادی شد

نایب رییس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس گفت: بر اساس لایحه بودجه سال۱۴۰۱، برخورداری از معافیت‌های مالیاتی برای درآمدهای حاصل از صادرات کالاها و خدمات و هرگونه جایزه و مشوق‌های صادراتی منوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، غلامرضا نوری قزلجه در تشریح نشست کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس با اشاره به بررسی بندهای تبصره‌های ۵، ۶ و ۷ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در نشست کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: در نشست امروز تامین مالی داخلی از محل اوراق اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

 وی با اشاره به بررسی بند (ک) تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ درباره عوارض آزادراهی گفت: از آنجا که زمان مقرر برای پرداخت الکترونیکی این موضوع در این بند مبهم است، مقرر شد پس از عبور خودرو، یک هفته مهلت برای پرداخت عوارض در نظر گرفته شود.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین بر اساس  جزء (۵) بند(ق) تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱؛ برخورداری از معافیت‌های مالیاتی برای درآمدهای حاصل از صادرات کالاها و خدمات و هرگونه جایزه و مشوق‌های صادراتی منوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور است.

نوری قزلجه یادآورشد: در نشست کمیسیون پیشنهاد شد که برای این موضوع آئین‌نامه‌ای تدوین شود زیرا زمان مورد نیاز برای برگشت ارز در فعالیت‌های مانند صادرات فرش، خدمات فنی مهندسی و کشاورزی با یکدیگر متفاوت است.