۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

دلار ۳۰هزار تومانی چقدر محتمل است؟ / مکث معامله گران پیش از شروع مذاکرات

۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۸
کد خبر: 584707
دلار ۳۰هزار تومانی چقدر محتمل است؟ / مکث معامله گران پیش از شروع مذاکرات

امروز دلار به سطح ۲۹۰۵۰تومان کاهش یافته است و معامله‌گران در دو روز باقیمانده تا شروع مذاکرات حجم خرید و فروش را به حداقل رسانده‌اند؛ در این بین با وجود برقراری آرامش نسبی در بازار، جوسازی‌هایی مبنی بر پیشروی دلار تا ۳۰هزار تومان شنیده می‌شود که به انتظارات افزایشی دامن خواهد زد.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ دلار اواخر هفته گذشته از سقف ۲۹۳۰۰تومان فاصله گرفت و تا ۲۹۱۰۰تومان پایین آمد و در معاملات پشت‌خطی روز جمعه هم در همین محدوده قرار داشت؛ امروز هم اگرچه در اولین ساعات معاملات تا ۲۹۲۵۰تومان بالا رفت اما، تا زمان انتشار این گزارش به سطح ۲۹۰۵۰تومان بازگشته است.

درواقع عقب‌نشینی دلار و نوسان آن زیر مرز مقاومتی ۲۹۲۰۰تومان، حاکی از آن است که حجم خرید‌ها با نزدیک شدن به روز مذاکره کاهش یافته، اما از آنجا که هنوز عده‌ای حصول توافق را دشوار می‌دانند و امیدی به ورود سیگنال‌ کاهشی از وین و شوک قیمت دلار ندارند، اقدام به فروش هم نکرده‌اند.

حالا به‌رغم اینکه فشار خرید‌ها کم شده و دلار طی سه روز گذشته از ادامه مسیر صعودی صرف نظر کرده، زمزمه دلار ۳۰هزار تومانی از سوی برخی فعالان بازار و رسانه‌ها به گوش می‌رسد؛ به گفته این افراد، از آنجا که هفته گذشته دلار افزایش قیمت زیادی را تجربه کرد، احتمال ادامه این روند طی هفته جاری هم وجود دارد.

اما برخلاف این پیش‌بینی، عده‌ای دیگر از فعالان بازار بر این باورند که خرید‌های هیجانی هفته گذشته متوقف شده است و معامله‌گران از ترس واکنش دلار به اخبار مثبت برجام، ریسک نخواهند کرد؛ لذا احتمال بازگشت دلار به کانال ۲۸هزار تومان با شروع مذاکرات برجام، بیشتر از صعود آن به قله ۳۰هزار تومانی است.