۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصاد‌آنلاین مطرح شد؛

پالس کاهشی از اونس به طلا / مقاومت سکه در مقابل افزایش قیمت دلار

۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۱۱
کد خبر: 583618
پالس کاهشی از اونس به طلا / مقاومت سکه در مقابل افزایش قیمت دلار

با وجود ادامه روند صعودی بازار ارز، قیمت طلا و سکه متاثر از افت حدود ۲۳دلاری اونس جهانی کاهش یافته است؛ در این رابطه رییس اتحادیه طلا اظهار کرده که افزایش قیمت بیشتری در انتظار این بازار نیست.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ روز گذشته بازار طلا هم در مسیر افزایشی اونس و دلار قرار گرفت و قیمت طلا حدود ۱۰هزار و سکه ۱۰۰هزار تومان گران شد. اما در بازار امروز، ارزش اونس جهانی در واکنش به معرفی رییس فدرال رزرو حدود ۲۳دلار افت کرد و به سطح ۱۷۹۵دلار بازگشت؛ در مقابل دلار به روند صعودی ادامه داد و تا ۲۸۶۵۰تومان بالا رفت، ولی بازار طلای داخلی تحت تاثیر پالس کاهشی اونس، جلوی سیگنال افزایشی دلار ایستاد و قیمت طلا و سکه عقب‌نشینی کرد.

ابراهیم محمدولی، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در این رابطه به خبرنگار اقتصاد‌آنلاین گفت: نبود تقاضا و افت بهای فلز زرد باعث شد در بازار امروز، طلا و سکه تحت تاثیر افزایش قیمت دلار قرار نگیرد؛ البته به نظر می‌رسد افزایش دلار هیجانی باشد چرا که بازار طلا به انتشار اخبار مثبت درمورد برجام و نزدیک شدن به روز مذاکره واکنش مثبت نشان داده است.

وی با پیش‌بینی قیمت‌ها برای روز‌های آینده خاطرنشان کرد: نگاه مردم به دور جدید مذاکرات مثبت است و انتظار دارند طی روز‌های پیش‌رو اخبار خوبی درمورد برجام به گوش برسد؛ در کنار این موضوع، روند اونس هم نزولی شده و به نظر نمی‌رسد دلار بیش از این به مسیر صعودی ادامه دهد.

محمدولی بیان کرد: لذا پیش‌بینی می‌شود که درصورت برقراری آرامش در بازار ارز، تداوم روند نزولی اونس جهانی و اتفاقات مثبت درمورد برجام، به زودی شاهد کاهش قیمت‌ طلا و سکه باشیم.

قیمت طلا و سکه دوم آذر ماه ۱۴۰۰

رییس اتحادیه طلا با اشاره به قیمت‌ها ادامه داد: امروز بهای سکه امامی با ۱۰۰ هزار تومان کاهش به ۱۲میلیون و ۴۰۰هزار و سکه طرح قدیم با همین میزان افت قیمت به ۱۲میلیون و ۲۰۰هزار تومان رسید.

این فعال بازار اضافه کرد: قیمت نیم سکه به شش میلیون و ۴۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۶۸۰هزار و سکه‌های یک گرمی به دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان کاهش یافته است؛ همچنین امروز هر مثقال طلای ۱۷عیار با قیمت پنج میلیون و ۳۴۶هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۲۳۴هزار تومان معامله می‌شود.