۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

جهش طلا با انتشار گزارش اشتغال ایالات متحده / عبور اونس طلا از مرز مقاومت ۱۸۰۰دلار

۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۱۰
کد خبر: 578278
جهش طلا با انتشار گزارش اشتغال ایالات متحده / عبور اونس طلا از مرز مقاومت ۱۸۰۰دلار

بلافاصله پس از انتشار گزارش اشتغال ایالات متحده که بهتر از پیش‌بینی‌های بازار ظاهر شد، قیمت‌ها در بازار فلزات گرانبها که ابتدای روز را کاهشی آغاز کرده بود، روند افزایشی در پیش گرفت.

اقتصاد آنلاین - اکرم شعبانی؛ قیمت طلا و نقره در معاملات روز گذشته با انتشار داده‌های مثبت و قابل توجه اقتصادی، به بالاترین سطح خود رسید. بر این اساس روز گذشته طلای آتی دسامبر با ۲۶.۲۰ دلار افزایش به قیمت ۱۸۱۸ دلار و نقره آتی دسامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۳۹ دلار افزایش به قیمت ۲۴.۱۵ دلار در هر اونس معامله شد.

گزارش وضعیت اشتغال ماه اکتبر ایالات متحده نشان دهنده افزایش ۵۳۱ هزار نفری لیست حقوق و دستمزد غیرکشاورزی است این در حالی است که انتظارات بازار افزایش ۴۵۰ هزار شغل را در مقایسه با افزایش ۱۹۴ هزار نفری ماه سپتامبر پیش بینی کرده بود. همچنین نرخ بیکاری در ایالات متحده نسبت به ۴.۸ درصد ماه سپتامبر، در اکتبر به ۴.۶ درصد رسید.

به نظر می‌رسد معامله‌گران طلا و نقره اکنون بیشتر بر جنبه‌های صعودی تورم فزاینده و کمتر بر جنبه‌های نزولی سیاست‌های پولی سخت‌تر ایالات متحده متمرکز شده‌اند.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته روند ترکیبی داشتند. در ایالات متحده آمریکا اما با انتشار داده‌های قوی اقتصادی، هر سه شاخص اصلی به روند صعودی خود ادامه دادند و نزدیک به سطوح رکوردی معاملات به پایان رسید. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران عموما نگاه خوش بینانه‌ای به وضعیت بازار دارند چرا که با انتشار گزارش درآمدهای قوی ایالات متحده و تولید قرص کووید – ۱۹ شرکت فایزر و کاهش ۸۹ درصدی خطر بستری یا قربانی شدن مبتلایان، اشتهای ریسک پذیری به شدت افزایش یافته است.

در بازارهای کلیدی خارجی، شاخص دلار آمریکا افزایش یافت و نزدیک به بالاترین سطح سال جاری بسته شد. قیمت‌های نفت خام نیمکس با اندکی افزایش به ۷۹.۶۵ دلار در بشکه معامله شد و بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده به ۱.۵۳۲ درصد رسید.

عکس متن

نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلای دسامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه سپتامبر یعنی ۱۸۳۶.۹۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی ۱۷۵۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا ۱۸۲۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۸۳۶.۹۰ دلار در هر اونس است. سطح حمایتی نخست طلا ۱۷۸۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم در کمترین سطح قیمت معاملات روز پنجشنبه یعنی ۱۷۶۹.۳۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

عکس متن2

نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره

روند نزولی معاملات آتی نقره دسامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت اندکی برخوردار است. همچنان یک روند نزولی دو هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه مشاهده می‌شود. هدف بعدی صعودی قیمت نقره ۲۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی ۲۲.۵۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در ۲۴.۱۷۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۲۴.۵۰ دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح حمایتی نخست نقره بر روی کمترین قیمت معاملات روز پنجشنبه یعنی ۲۳.۴۸۵ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته جاری یعنی ۲۳.۰۴۵ دلار در هر اونس قرار گرفته است.